معامله جدید امارات با سودان برای حمایت از حفتر

به گزارش مهسان بلاگ، یک روزنامه لیبیایی از معامله جدید ابوظبی و فرماندهی نیروهای واکنش سریع سودان در راستای پشتیبانی نظامی از خلیفه حفتر در لیبی خبر داد.

معامله جدید امارات با سودان برای حمایت از حفتر

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک روزنامه لیبیایی به نقل از یک منبع آگاه نوشت که ابوظبی از فرماندهی نیروهای واکنش سریع در سودان خواسته تا برای حمایت از حملات خلیفه حفتر به طرابلس پایتخت لیبی، نیروی نظامی ارسال کند.

روزنامه لیبیا آبزرور به نقل از این منبع افزود: حمیدتی نیز در قبال این درخواست امارات، با اعزام دو گروه مسلح به لیبی در چارچوب تلاش های ابوظبی برای نجات حفتر، موافقت کرده است و ابوظبی نیز در قبال آن، وعده داد که حمایت نظامی و مالی برای فرماندهی نیروهای واکنش سریع در سودان ارسال کند.

گفته می شود که هزاران نیروی سودانی و غیر لیبیایی در حال حاضر در جبهه های مختلف در لیبی در کنار نیروهای حفتر می جنگند و تصاویر و ویدئوهای آنها در جبهه های سرت و جنوب طرابلس، این امر را تایید می کند.

پایگاه خبری شبکه الجزیره با بازنشر این خبر نوشت: اما سودان، رسما مشارکت نیروهای سودانی در نبردهای لیبی را رد می کند. هرچند که رسانه های محلی در ژوئیه 2019 اعلام کردند که حمیدتی نزدیک به 4 هزار سرباز از نیروهای واکنش سریع را برای حمایت از تاسیسات نفتی در منطقه الهلال به لیبی اعزام کرده است تا نیروهای حفتر بر روی حملات علیه طرابلس متمرکز شوند.

شبکه الجزیره نیز پیشتر از وجود اسنادی که ثابت می کرد سودان از نیروی هوایی خود برای انتقال صدها نیروی تحت فرمان حمیدتی به لیبی استفاده کرد، خبر داد.

تیم کارشناسان سازمان ملل نیز پیشتر، گزارش داده بود که نیروهای دارفور در کنار نیروهای حفتر در لیبی به عنوان مزدور در حال جنگند و تلاش دارند با دریافت پول و اسلحه از طریق لیبی، توان نظامی خود را بالا ببرند.

از زمان سرنگونی حکومت معمر قذافی رهبر سابق لیبی در سال 2011 ، این کشور تحت کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب در آمده است؛ دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج در طرابلس (غرب کشور) که در سطح جهان به رسمیت شناخته شده است و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی که خلیفه حفتر فرمانده شبه نظامیان ارتش ملی لیبی را حمایت می کند.

حفتر با حمایت مصر، امارات و عربستان (و همچنین روسیه و چند کشور غربی) از اواخر فروردین 1398 با هدف اشغال پایتخت، عملیات نظامی علیه طرابلس را آغاز کرد اما با مقاومت شدید نیروهای دولت السراج و شبه نظامیان متحد با آن روبرو شده و تا به امروز پیروز نشده است به داخل شهر نفوذ کند. نیروهای دولت السراج نیز از حمایت ترکیه، قطر و ایتالیا برخوردارند.

م

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 46081

به "معامله جدید امارات با سودان برای حمایت از حفتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معامله جدید امارات با سودان برای حمایت از حفتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید