نقش حشد شعبی در انتها سریع عملیات ترکیه در شمال عراق

به گزارش مهسان بلاگ، یک رسانه عراقی با اشاره به اعلام خاتمه عملیات ترکیه در شمال ترکیه به نقش حشد شعبی در این زمینه پرداخته است و اینکه آنکارا نخواسته است که با نیروی نظامی عظیمی مانند حشد شعبی روبرو گردد.

نقش حشد شعبی در انتها سریع عملیات ترکیه در شمال عراق

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، پایگاه عراقی بغداد الیوم در گزارشی با اشاره به تحرکات ترکیه در شمال عراق آورده است: پنج روز پس از آغاز عملیات پنجه عقاب2، ترکیه روز یکشنبه گذشته از خاتمه عملیات در منطقه غارا در شمال عراق علیه پ ک ک اطلاع داد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

بغداد الیوم آورده است: بعضی نمایندگان مجلس عراق اعلام کردند که تهدیدات حشد شعبی مبنی بر مقابله کوبنده با ارتش ترکیه سبب شده است که آنکارا این عملیات را متوقف کند.

این رسانه عراقی گزارش داد: خلوصی آکار روز یکشنبه از خاتمه عملیاتی اطلاع داد که روز دهم فوریه جاری از سوی ارتش ترکیه در منطقه غارا در شمال عراق آغاز شده بود. حامد الموسوی نماینده ائتلاف فتح در مجلس عراق در گفتگویی تلویزیونی از یورش ترکیه به سنجار سخن گفت و طمع ورزی ترکیه را به علت ضعف دولت عراق دانست.

بغداد الیوم به نقل از الموسوی آورده است: ابوفدک رئیس ستاد حشد شعبی اقدام به عملیات شناسایی اطراف سنجار کرد و دستور مقابله با نیروهای ترکیه را به نیروهای حشد شعبی داد. حشد شعبی به هر تجاوز ترکیه و هر تجاوز خارجی، به شدت پاسخ خواهد داد.

این رسانه عراقی در ادامه به نقل از ابو میثاق المساری از رهبران ائتلاف فتح عراق آورده است: ترکیه پس از آن عملیات خود را در شمال عراق متوقف کرد که نیروهای حشد شعبی وارد معرکه با آن برای ممانعت از هرگونه حمله به اراضی عراق شدند.

المساری تاکید نمود: حشد شعبی توان و امکان دفع هر گونه تجاوز خارجی به اراضی عراق خواه از جانب ترکیه با هر طرف دیگری را دارد. این وظیفه همه نیروهای امنیتی است نه فقط حشد شعبی.

وی اضافه کرد: حشد شعبی طبق ماموریت های محوله از سوی دولت عراق عمل می نماید و توان انجام این ماموریت محوله را دارد و به خوبی از پس آن بر می آید.

المساری تاکید نمود: ترکیه عملیات نظامی خود در شمال عراق را پس از آن متوقف کرد که پیغامهای مستقیم و غیرمستقیم به آن رسید و اینکه حشد شعبی وارد میدان شده است و ترکیه این پیغام ها را به خوبی درک کرد و عملیات خود را متوقف کرد.

وی اضافه کرد: ارتش ترکیه به دنبال رویارویی با حشد شعبی نیست زیرا از توان نظامی و جنگی آن مطلع است.

بغداد الیوم در ادامه گزارش داد: مسئولان پ ک ک مدعی شدند که علت توقف حملات ترکیه در کوه غارا در استان دهوک پس از آن رخ داد که نیروهایش متحمل ضربات مرگباری شدند که ده ها کشته از آنها برجای گذاشت.

این مسئولان اعلام کردند که طبق آمار اولیه بیش از 50 نفر از نیروهای ترکیه کشته و ده ها نفر دیگر زخمی شده اند.

به ادعای مسئولان پ ک ک شماری از زخمی شدگان به بیمارستان های دهوک برای درمان منتقل شده و نیروهای ترکیه به محاصره درآمدند و ضربات مهلکی به آنها وارد شد.

این رسانه عراقی در ادامه نوشت: طی دو سال گذشته حملات ترکیه در شمال عراق به شکل فزاینده ای افزایش داشته است. این حملات گرچه نگرانی دولت عراق را به دنبال داشته است، اما رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه بر ادامه این حملات برای ریشه کنی پ ک ک اگر بغداد اقدامی در زمینه نابودی آن به عمل نیاورد، اصرار دارد.

بغداد الیوم در ادامه گزارش خود به نقل از انتصار الموسوی نماینده مجلس عراق آورده است: حشد شعبی توان مقابله با نفوذ ترکیه به شمال عراق را دارد.

وی اضافه کرد: اگر اختیار از سوی دولت عراق به حشد شعبی داده گردد، در هر زمانی آماده خاتمه دادن به نفوذ ترکیه در شمال عراق است. حشد شعبی نیرویی فعال و در ردیف ارتش عراق است.

الموسوی تاکید نمود: منافع سیاسی احزاب در شمال و آنکارا مانع معین کردن تکلیف این موضوع است.

وی در خاتمه گفت: اینکه بعضی طرف ها به شکل تلویحی اعلام نموده اند که ورود حشد شعبی به عرصه سبب شد که ترکیه پا پس بکشد و از خاتمه عملیات نظامی در شمال عراق خبر بدهد، 100 درصد صحیح است.

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 78341

به "نقش حشد شعبی در انتها سریع عملیات ترکیه در شمال عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش حشد شعبی در انتها سریع عملیات ترکیه در شمال عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید