نگاهی به مهمترین موضوعات مطرح شده در سفر وزیر بهداشت به نیشابور

به گزارش مهسان بلاگ، خبرنگاران/خراسان رضوی در جریان سفر وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، مهمترین مطالبات مردم نیشابور در حوزه بهداشت و درمان آنالیز شد، همچنین پروژه های بهداشتی و درمانی شهرستان نیشابور به صورت همزمان به بهره برداری رسید.

نگاهی به مهمترین موضوعات مطرح شده در سفر وزیر بهداشت به نیشابور

اوایل هفته گذشته تعدادی از مسئولان شهرستان نیشابور ملاقاتی با وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی داشتند که در این ملاقات مهمترین مطالبات مردم نیشابور در حوزه بهداشت و درمان مطرح و توافقات خوبی حاصل و قرار شد که 28 اردیبهشت ماه و همزمان با روز ملی خیام، وزیر بهداشت برای رسیدگی به مطالبات مردم و افتتاح تعدادی از پروژهای بهداشتی و درمانی به شهرستان نیشابور سفر کند.

یکی از مطالبات مهم مردم نیشابور ایجاد کد رشته پزشکی در دفترچه کنکور سراسری 1400 و ارتقاء دانشکده علوم پزشکی نیشابور به دانشگاه بود که وزیر بهداشت این مطالبه را یک مطالبه به حق دانست و گفت نیشابور لیاقت دانشگاه را دارد.

بنا بر گزارش دانشکده علوم پزشکی نیشابور، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بیست و پنجمین پویش ره سلامت و آیین افتتاح از پروژههای بهداشتی و درمانی دانشکده علوم پزشکی نیشابور بیان نمود: برای ایجاد دانشگاه اولین اقدام ایجاد رشته پزشکی است که به محض برگشت به تهران انجام آن را تسریع خواهیم کرد و قدم بعدی رفتن به سمت تبدیل این دانشکده به یک دانشگاه عظیم است که حق و لیاقت نیشابور است.

وی همچنین اضافه نمود: منزلت نیشابور از نظر علمی وضع کنونی نیست و همه ما باید به ارتقاء نیشابور یاری کنیم چرا که نیشابور چهار راه ترافیک علمی خراسان عظیم بود و خراسان در رشد فرهنگ ایران و اسلام نقش داشته است و نیشابور مرکز آن بوده است؛ سعید نمکی که همزمان با روز ملی خیام در نیشابور حضور یافته بود با اشاره به صندلی تاریخی و فرهنگی نیشابور خاطر نشان کرد: یک خیام یا فقط یک عطار برای افتخار و سربلندی یک مملکت کافیست و با حضور کمال الملک و پرویز مشکاتیان این شهر مملو از هنر، شعر و عرفان و موسیقی است.

ارتقای دانشکده علوم پزشکی به دانشگاه نقش موثری در توسعه علمی و فرهنگی شهرستان دارد

فرماندار نیشابور نیز در رابطه با مهمترین دستاوردهای سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت وگو با خبرنگاران بیان کرد: یکی از مهمترین مطالبات مردم نیشابور ارتقاء دانشکده علوم پزشکی به دانشگاه است که در این زمینه و همچنین ایجاد کد رشته پزشکی در دفترچه کنکور 1400 موافت های خوبی حاصل شد.

علیرضا قامتی اظهار کرد: یکی از مطالبات دیگر مردم در حوزه سلامت، ایجاد بیمارستان سوم نیشابور است که این بیمارستان در حال ساخت است و برای تسریع در پیشرفت ساخت آن با موافقت وزیر بهداشت اعتباراتی در نظر گرفته شد، همچنین برای توسعه اورژانس بیمارستان 22 بهمن نیشابور نیز وزیر بهداشت دستوراتی دادند که اعتباراتی هم برای آنجا منظور گردد.

قامتی در پاسخ به این سوال که این مطالبه ها چه نقشی در توسعه شهرستان نیشابور خواهد داشت، گفت: در بحث توسعه شهرستان نیشابور از نگاه صنعت توسعه ای دو سال است که حوزه دانشگاهی و علوم دانشگاهی به عنوان یک پیشران در نظر گرفته شده است و طبیعتا جذب دانشجوی رشته پزشکی حضور متخصصان در شهرستان را به دنیال خواهد داشت که این امر نقش مهمی در توسعه علمی و فرهنگی شهرستان دارد.

وی همچنین به اهمیت ایجاد بیمارستان سوم نیشابور در توسعه خدمات درمانی اشاره نمود و گفت: در سال 92 ظرفیت تخت های بیمارستانی ما 320 تخت بود که در حال حاضر و با با بهره برداری ظرفیت های جدیدی که داشتیم ظرفیت تخت های ما به 600 تخت رسیده است و چنان چه بیمارستان سوم نیز به بهره برداری برسد این ظرفیت به 800 تخت افزایش خواهد یافت که می توان گفت در مدت 8 سال ظرفیت بهره مندی ما از تخت های بیمارستانی 2.5 برابر شده و این موفقیت عظیمی در حوزه سلامت است.

فرماندار نیشابور با اشاره به بهره برداری از تجهیزات جدید بیمارستانی در جریان سفر وزیر بهداشت به نیشابور گفت: یکی از تجهیزات دستگاه ام آر آی بود که قبل از این شهروندان برای خدمات درمانی باید به شهرستان های اطراف از جمله سبزوار و یا مشهد مراجعه می کردند که این امر مستلزم وقت و هزینه زیادی بود و خانواده ها دچار مشکلاتی می شدند ولی با ایجاد این تجهیزات در خود شهرستان، بسیاری از دردسرهای شهروندان حل خواهد شد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور نیز در جلسه بیست و پنجمین پویش ره سلامت و آیین افتتاح از پروژه های بهداشتی و درمانی دانشکده علوم پزشکی نیشابور، گزارشی از پیشرفت های شهرستان نیشابور در حوزه بهداشت، درمان و آموزش ارائه کرد.

بنا بر گزارش وبدا رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور در ابتدای بیست و پنجمین آیین پوشش ره سلامت با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور و هیئت همراه بیان نمود: شهرستان نیشابور در حال حاضر دارای 56 مرکز جامع سلامت، 35 پایگاه سلامت، 25 پایگاه اورژانس (9 پایگاه شهری و 1 پایگاه هوایی) و 2 کلینیک تخصصی است.

وی بیان کرد: حوزه بهداشت و درمان نیشابور نسبت به قبل، تغییرات معناداری یافته است؛ به طوری که از سال 1289 تا سال 1393، مجموع تخت های بیمارستانی نیشابور 320 تخت بود؛ اما هم اکنون نیشابور دارای 620 تخت بیمارستانی است و اگر توقف یک و نیم ساله ساخت بیمارستان سوم نیشابور اتفاق نمی افتاد، به جرات می توانم بگویم که در طی این 7 سال به اندازه 103 سال گذشته تخت بیمارستانی در تاریخ نیشابور ایجاد شده بود.

محسن عظیمی نژاد توضیح داد: تا قبل از سال 93 هیچ واحد ارائه دهنده خدمات تخصصی در نیشابور نداشتیم؛ اما اکنون به لطف وزارت محترم و خیرین نیک اندیش این خطه 3600 نفر خدمات تخصصی دریافت نموده اند. همچنین پیش از این نیشابور تنها دارای 1 دستگاه سی تی اسکن در بیمارستان 22 بهمن بود و امروز جزء افتخارات ما است که اعلام کنیم هر دو بیمارستان حکیم و 22 بهمن نیشابور مجهز به دستگاه سی تی اسکن 16 اسلایس هستند و دستگاه تشخیصی ام آر آی نیز امروز افتتاح خواهد شد.

وی گفت: مرکز درمانی عطار در بیمارستان 22 بهمن که ابتدا به عنوان معاونت بهداشت نیشابور مورد استفاده قرار می گرفت؛ با مساحت 1800 متر مربع و در طی کمتر از 5 ماه تغییر کاربری یافت و آماده بهره برداری نهاده شد. بخش شیمی درمانی نیز در این مرکز درمانی شروع به فعالیت کرد.

لازم به ذکر است بنا بر گزارش دانشکده علوم پزشکی نیشابور در جریان سفر وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی 13 پروژه بهداشتی درمانی در نیشابور به بهره برداری رسید و برای افتتاح و بهره برداری از این پروژه ها، بیش از 105 میلیارد تومان هزینه شده است.

همچنین وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در جریان سفر دو روزه خود به خراسان رضوی، 27 اردیبهشت ماه در شهرستان سبزوار حضور یافت و در جریان این سفر نیز، 3 طرح بهداشتی درمانی به بهره برداری رسید که به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار سطح دسترسی شهرستان های زیر پوشش این دانشگاه به خدمات درمانی افزایش یافت.

مجله ابوذریون: نگاهی اجمالی به رویدادهای روز ایران و جهان

عکسفا: مجله عکسفا، عکسها و رویدادهای اخیر دنیا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 86158

به "نگاهی به مهمترین موضوعات مطرح شده در سفر وزیر بهداشت به نیشابور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به مهمترین موضوعات مطرح شده در سفر وزیر بهداشت به نیشابور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید