هزینه حمل و نقل زائران اربعین حسینی افزایش نخواهد یافت

به گزارش مهسان بلاگ، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی از آمادگی کامل استان برای حضور در کنگره عظیم اربعین حسینی اطلاع داد.

هزینه حمل و نقل زائران اربعین حسینی افزایش نخواهد یافت

به گزارش خبرنگاران، ولی الله حیاتی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ترویج فرهنگ اربعین باید مورد توجه زائران و خادمین اربعین حسینی باشد و بدانیم که فرهنگ اربعین موجب تقویت و تأکیدی بر حقانیت ادیان الهی باشد.

حیاتی اضافه نمود: دشمنان دنیا اسلام می خواهند با توطئه های حساب شده در این کنگره عظیم اسلامی اختلاف بین شیعه و سنی ، حج و اربعین و ایرانی و عربی را مطرح نمایند .

وی با تاکید بر رعایت سنت ها و ارزش های دولت و ملت عراق توسط زائرین،ادامه داد: قوانین و مقررات کشور عراق باید توسط زائرین رعایت گردد که داشتن نامه گذرنامه معتبر جمهوری اسلامی، ثبت نام در سامانه سماح، اخذ بیمه نامه و به همراه داشتن کارت شناسایی از جمله ضوابط مورد توجه کشور عراق است.

وی مطرح نمود: تسهیل گری در امور زائرین اربعین حسینی باید مورد توجه و در دستور کار متولیان امر باشد و همچنین مردم اعزام را به روزهای پایانی موکول ننمایند و اصحاب رسانه در اطلاع رسانی این موضوع ورود جدی داشته باشند.

رئیس ستاد اربعین حسینی استان اضافه نمود: خراسان شمالی امسال چهار موکب به طور رسمی و سه موکب به طور افتخاری برای خدمت رسانی به زائرین اربعین حسینی خواهد داشت تعهد استان تهیه 11 هزار پرس غذای گرم در هر وعده است.

حیاتی گفت: با پیگیری دکتر شجاعی، خراسان شمالی در سال های آینده دارای سازه های ثابت در مرز مهران خواهد بود که این سازه ها در مراسم اربعین حسینی و راهیان نور غرب کشور مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

حیاتی اطلاع داد: زمان استقرار مواکب خراسان شمالی در مرز مهران 13 تا 30 مهر ماه و در کشور عراق 16 تا 27 مهر ماه امسال است.

وی اظهار کرد: در مبادی خروج مرزی گذرنامه های موقت برای زائران صادر می گردد اما شرط لازم برای صدور این گذرنامه ها ثبت نام زائران در سامانه سماح می باشد.

حیاتی با بیان اینکه امسال در حوزه حمل و نقل هیچ گونه افزایش قیمت برای زائرین اربعین حسینی نداریم، گفت: نقش دولت در مراسم اربعین حسینی تقویت زیرساخت ها است که امسال 400 میلیون تومان اعتبار برای تجهیز زیرساخت ها در مرز مهران پیش بینی شده است .

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 19298

به "هزینه حمل و نقل زائران اربعین حسینی افزایش نخواهد یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه حمل و نقل زائران اربعین حسینی افزایش نخواهد یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید