همه چیز درباره میخچه و درمان آن

به گزارش مهسان بلاگ، میخچه ها بسیار سخت هستند، و در مناطق دردناک پوست وجود دارند که اغلب در اثر فشار یا اصطکاک روی پاها بوجود میایند و رشد میکنند این اتفاق زمانی می افتد که پوست سعی میکند تا از منطقه آسیب دیده محافظت کند این موضوع خطرناک نیست،اما ممکن است باعث تحریکش شود.آنها بین کسانی که کفش های نا مناسب میپوشند یا پاهای آنها عرق میکند و یا هر روز برای مدتی طولانی می ایستند،رایج تر هستند و زنان را بیشتر از مردان تحت تاثیر قرار می دهند.

همه چیز درباره میخچه و درمان آن

تفاوت میخچه و پینه

میخچه دارای یک مرکز متمایز می باشد که اغلب سخت است.که ممکن است توسط پوست التهابی احاطه شده باشد میخچه وقتی فشرده میشود،ممکن است دردناک باشد،اما پینه معمولا دردناک نیست.

پینه معمولا بزرگتر از میخچه می باشد و شکل آن متنوع است.میخچه معمولا در کف پاها (به خصوص زیر پاشنه ها) در کف دست ها و همچنین در زانو اتفاق می افتد.

یک سنگ پا یا داروهای موضعی بدون نسخه ،می تواند برای درمان میخچه ها و پینه ها موثر باشد، بدون اینکه به پزشک مراجعه شود.میخچه های دردناک و پینه ها ممکن است که نیاز به مراقبت پزشکی داشته باشند.

مردم گاهی به اشتباه از اصطلاحات پینه و میخچه به طور متناوب استفاده می کنند، اما آنها یکسان نیستند.

پینه چیست؟

پینه یک بخش از پوست است که به دلیل اصطکاک ،فشار و یا تحریک شدن سخت و ضخیم شده است که اغلب روی پاها اتفاق میافتد،اما میتوانند روی دست،آرنج یا زانو رخ دهند.آنها زرد یا رنگ پریده هستند و به لمس ،حساس می شوند.اما چون پوست ضخیم است،ممکن است که نسبت به پوست اطراف زخم کمتر حساس باشد. پینه ها معمولا بزرگتر و گسترده تر از میخچه ها هستند و شبیه خراشیدگی که توسط استخوان یا کفش یا زمین ایجاد شده است به نظر میآیند و در ناحیه استخوانی ،زیر شصت پا در مناطق پوستی قرار میگیرند.

میخچه چیست؟

میخچه نوعی پینه است که از پوست مرده ساخته شده است و معمولا روی سطوح صاف و بی مو،به خصوص در بالا و یا جلوی پا ،شکل میگیرند.

میخچه ها معمولا کوچک و دایره ای هستند و دارای مرکز معین هستند که میتواند نرم باشد.

میخچه های سخت، فقط گاهی در مناطق سخت پوست یا جایی که پوست ضخیم تر است و یا در مناطق استخوانی پا ممکن است که وجود داشته باشد.

میخچه های نرم رنگ مایل به سفید دارند و دارای بافت لاستیکی هستند.آنها معمولا بین انگشتان پا،در مناطق مرطوب و عرق کرده دیده میشوند.

میخچه ها و پینه ها معمولا مضر نیستند. اما گاهی اوقات ممکن است به عفونت یا زخم ها منجر شوند.به ویژه در افراد مبتلا به دیابت و افرادی که کم خونی دارند

علائم و نشانه ها

میخچه ها و پینه ها می توانند کاری کنند که یک شخص احساس کند روی سنگ ها راه میرود علائم زیر ممکن است نشان دهنده وجود میخچه یا پینه باشد.

یک قسمت ضخیم و خشن روی پوست

پوست، پوسته پوسته و خشک می شود یا پوسته پوسته و مومی شکل میشود.

درد یا حساسیت در زیر پوست حس می شود.

آن دسته از افراد که گردش خون ضعیفی دارند،پوست آنها شکننده است و عصب پاهای بی حسی دارند،قبل از درمان میخچه و پینه ها باید با پزشک خود صحبت کنند.

علت و عواملی که باعث ایجاد میخچه و پینه می شوند

  • چیزی که موجب فشار یا اصطکاک روی پوست میشود.
  • کفش هایی که بیش از حد تنگ و یا بیش از حد پاشنه بلند هستند که باعث ایجاد فشار میشوند.
  • کفش هایی که خیلی سست هستند و اصطکاک ایجاد میکنند.
  • جورابی که مناسب نیست.
  • بدون جوراب کفش پوشیدن.
  • راه رفتن پا برهنه به طور منظم.
  • اقدامات مکرر مانند دویدن یا راه رفتن در یک راستا خاص
  • سن بالا ،زیرا بافت چربی کمتری در پوست دارند و باعث خطر ابتلا بهپوکی استخوان در آنها افزایش می یابد در نتیجه:زخمها و دیگر مسائل به راحتی در پاها ظاهر می شوند.
  • افرادی که بدون استفاده از دستکش از ابزار استفاده می کند.
  • زانو زدن روی زمین یا گذاشتن آرنج روی میز به صورت مکرر.

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

منبع: چمدان
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 16630

به "همه چیز درباره میخچه و درمان آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره میخچه و درمان آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید