هیچ خطری فضانوردان کرو-2 را تهدید نمی کرد

به گزارش مهسان بلاگ، به نظر می رسد هیچ خطری فضانوردان کرو-2 را هنگام رسیدن به ایستگاه بین المللی فضایی تهدید نمی کرده است و این تنها یک هشدار غلط بوده است.

هیچ خطری فضانوردان کرو-2 را تهدید نمی کرد

در روز دوشنبه فرماندهی فضایی ایالات متحده آمریکا بیان نمود که چهار فضانورد اسپیس ایکس به دلیل خطر بالقوه برخورد با یک شی فضایی مجبور به پوشیدن لباس های فضایی خود شده بودند. اما اکنون معین شده هیچ شی فضایی و یا خطری آنها را تهدید نمی کرده و علت رخ دادن این هشدار غلط در دست بررسی است.

ارین دیک(Erin Dick)، سخنگوی فرماندهی فضایی می گوید: در آن زمان تصور می شد که جسمی در حال نزدیک شدن به کپسول خدمه کرو-2 است که به سمت ایستگاه بین المللی فضایی در حرکت بودند. با این حال ما به سرعت فهمیدیم که این یک گزارش اشتباه بوده است و هیچ تهدیدی وجود نداشته زیرا هیچ جسمی در حال برخورد به کپسول نبوده است.

او از بیان اطلاعات بیشتر خودداری کرد و گفت که اطلاعات بیشتر را اواخر این هفته و زمانی که متوجه شوند چه اتفاقی رخ داده است خواهند داد.

فضانوردان به طور معمول از خطرات برخورد احتمالی بسیار زود آگاه می شوند و حتی فرصت این را دارند که مسیرشان را تغییر دهند اما هشدار روز جمعه بسیار ناگهانی و تنها چند ساعت پس از آن که آن ها از موشک خود جدا شده بودند، صادر شد.

مرکز کنترل فضایی فرماندهی به سرعت به ناسا هشدار داد و اسپیس ایکس و ناسا به فضانوردان خبر دادند و از آن ها خواستند تا لباس های مخصوص خود را بپوشند و کلاه های فضانوردی را بگذارند. این لحظات به صورت زنده از تلوزیون ناسا پخش شد.

طبق گفته ی کلی همفریس(Kelly Humphries) فضانوردان آمریکایی، فرانسوی و ژاپنی این پرواز این مانور را بارها تمرین کرده بودند.

او می گوید: البته که ما از شنیدن اینکه خطری وجود نداشته است بسیار شادمان شدیم اما همچنین از اینکه برنامه ها به درستی پیش رفت و فضانوردان ما برای خطر آماده بودند نیز شادمانیم.

کپسول دراگون و سرنشینانش به سلامت به ایستگاه بین المللی فضایی رسیدند و شش ماه را در آن جا سپری خواهند کرد.

مرکز کنترل فضایی در حال ردیابی بیش از 32 هزار شی است که در مدار شناورند و عمدتا قطعاتی از ماهواره ها و موشک های از کار افتاده هستند. قطر بعضی از آن ها 4 اینچ(10 سانتی متر) است اما حتی چنین شی کوچکی می تواند آسیب بزرگی به فضاپیمایی بزند که با سرعت بالا در حرکت است. ایستگاه فضایی نیز به دلیل گسترده بودن در معرض این خطرات است.،مهر

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 84643

به "هیچ خطری فضانوردان کرو-2 را تهدید نمی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیچ خطری فضانوردان کرو-2 را تهدید نمی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید