وزنه برداران پایتخت نشین بدون جا و مکان، تهران باید از صفر آغاز کند

به گزارش مهسان بلاگ، پیشکسوت وزنه برداری ایران گفت: وزنه برداری تهران ورزشکار زیادی ندارد و کسانی که باقی مانده اند نیز باشگاهی فعال نیست که بخواهند تمرین نمایند.

وزنه برداران پایتخت نشین بدون جا و مکان، تهران باید از صفر آغاز کند

مدد نصیری نیا در گفت وگو با خبرنگاران درباره مسائل وزنه برداری تهران بیان نمود: باشگاه وزنه برداری فعال در تهران نداریم و وزنه برداران مدعی هم رفته اند کسانی که باقی مانده اند نیز بدون باشگاه هستند. زمانی که ما وزنه می زدیم 17-18 باشگاه وزنه برداری در تهران فعال بود و مسابقات ما در سه روز برگزار می شد اما الان شرایط به گونه ای شده که مسابقات تهران را می توان در یک ساعت برگزار کرد.

نصیری نیا در پاسخ به این پرسش که فکر می نماید وزنه برداری تهران برای رونق دریافت دوباره احتیاج دارد از ابتدا وزنه بردار بسازد یا خیر، توضیح داد: ابتدا باید در تهران باشگاه ها فعال شوند. مشکل دیگری هم که وجود دارد، نبود تجهیزات است و فدراسیون هیچ کمکی به تهران ننموده است. در سالن تمرین استقلال مرکز خود وزنه برداران همت نموده اند و تخته ها را تعمیر و مقداری تجهیزات تهیه نموده اند. وقتی باشگاه ها فعال شد پس از آن باید از ابتدا وزنه بردار بسازیم که این مساله هم زمان بر است.

او اضافه کرد: زمانی که ایوانف مربی بلغارستانی وزنه برداری به ایران آمد به علی مرادی رییس فدراسیون گفت انتظار نداشته باشد در یکی، دو سال قهرمان بسازد. برای ساختن یک وزنه بردار که قهرمان آسیا و دنیا گردد 3-4 سال زمان ضروری است. از این رو نباید انتظار داشت به زودی وزنه برداران مدعی در تهران ساخته شوند.

مربی اسبق تیم ملی وزنه برداری ایران در خصوص دلسردی مربیان تهرانی نیز گفت: جدا از اینکه پول زیادی دریافت نمی نمایند و شاید 100-200 هزار تومان بگیرند که هزینه رفت و آمدشان را هم تامین نمی نماید، باشگاهی هم وجود ندارد که مربیان تهرانی فعالیت نمایند. این شرایط دلسردی می آورد. به نظر من کلا وزنه برداری در ایران مرده است. همین لیگ را نگاه کنید. لیگ باید سازند باشد و از آن برای تیم ملی وزنه بردار ساخت اما اکنون می بینیم که از ابتدا تیم های اول، دوم و سوم معین هستند. تیمی که بیشتر پول بدهد و نفرات شاخص را جمع کند، اول می گردد. شرایط در مسابقات قهرمانی کشور هم بهتر از لیگ نیست. امیدوارم با برگزاری انتخابات هیات تهران اوضاع بهتر گردد و همه دست به دست هم دهیم و اجازه ندهیم شرایط وزنه برداری تهران به هیچ شکل بماند.

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 49073

به "وزنه برداران پایتخت نشین بدون جا و مکان، تهران باید از صفر آغاز کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزنه برداران پایتخت نشین بدون جا و مکان، تهران باید از صفر آغاز کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید