وزیر بهداشت آلمان: همچنان هفته های سختی را پیشِ رو داریم، تشدید کنترل مرزی در دستور کار برلین

به گزارش مهسان بلاگ، وزیر بهداشت آلمان با توجه به کمبود واکسن کرونا به دلیل بدعهدی های شرکت های سازنده اظهار داشت: همچنان هفته های سختی را پیشِ رو داریم و وزارت کشور هم تشدید کنترل های سفر در فرودگاه ها، جاده ها و راه آهن ها را در دستور کار قرار داده است.

وزیر بهداشت آلمان: همچنان هفته های سختی را پیشِ رو داریم، تشدید کنترل مرزی در دستور کار برلین

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه پاسایر نویه پرسه، ینز اشپاهن، وزیر بهداشت آلمان با وجود کاهش اندک آمار مبتلایان به کرونا شهروندان را با توجه به کمبود واکسن کرونا برای هفته های سخت آماده می نماید.

قرار است مقامات دولت فدرال آلمان و ایالات این کشور درباره شرایط و روش واکسیناسیون برای دوشنبه هفته آینده در نشستی ویدئویی برنامه ریزی نمایند.

از آنجایی که تولیدنمایندگان واکسن که با اروپا قرارداد بسته اند اعلام نموده اند که واکسن های کمتری از آنچه را مقرر بوده است به این اتحادیه تحویل می دهند تعداد زیادی از سیاستمداران حزب دولتی سوسیال دموکرات خواهان برگزاری نشست واکسن کرونا شده اند.

وزیر بهداشت آلمان هم با توجه به کمبود واکسن اعلام نموده است: حداقل 10 هفته سخت را پیشِ رو داریم.

در ویدئوکنفرانسی که روز دوشنبه در آلمان برگزار می گردد نمایندگانی از شرکت های تولیدنماینده واکسن کرونا هم شرکت خواهند کرد.

البته کارشناسان بر این باورند که شهروندان آلمانی نباید از چنین نشستی انتظار واکسیناسیون بیشتر و سریع تر را داشته باشند.

در این میان دبیرکل حزب دولتی سوسیال دموکرات آلمان اورزولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اروپایی را مسئول تأخیرهای ایجادشده در تحویل واکسن به اروپا ارزیابی و وی را متهم به بی توجهی به این مسئله در ماه های اخیر نموده است.

هورست زیهوفر وزیر کشور آلمان هم می خواهد برای مبارزه با ویروس انگلیسی کرونا ممنوعیت های ورود ریلی و جاده ای هم برای مسافران ورودی از مناطق خطر کرونایی را علاوه بر مسافران هوایی مدنظر قرار دهد.

وی از محدودیت سفرها و تشدید کنترل های مرزی برای جلوگیری از شیوع ویروس انگلیسی سخن گفته است. وی تأکید نموده است که برای این منظور باید کنترل ها در فرودگاه ها، راه های زمینی و قطارها تشدید گردد.

کمیسر امور داخلی اتحادیه اروپا در این شرایط درباره تشدید محدودیت های سفر افراطی برای مهار کرونا و جلوگیری از شیوع ویروس انگلیسی به کشورهای اروپایی از جمله آلمان هشدار داده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی با اشاره به اینکه کمیسیون اروپایی هم اکیداً شهروندان را از رفتن به سفرهای غیرضروری برحذر می دارد در عین حال گفت که کشورهای اروپایی نباید اقداماتی را در پیش گیرند که بهبود اوضاع مالی را سخت و یا سیستم بهداشت را مختل کند.

وی در حاشیه گفتگوها با وزرای کشورهای اروپایی تأکید کرد: ما باید رویکرد متعادلی داشته باشیم.

وزارت کشور آلمان اعلام نموده است که دولت در اقدامی ملی گرایانه و بدون هماهنگی با اروپا می خواهد ورود مسافران از کشورهای با شیوع گسترده ویروس انگلیسی از جمله انگلیس، برزیل، پرتغال و آفریقای جنوبی را ممنوع کند.

وزیر کشور آلمان مهار و جلوگیری از ورود ویروس کرونا به کشور را از اهداف عظیم این طرح اعلام نموده است، به این ترتیب دولت آلمان از یک راه چاره اروپایی برای مهار این بحران برای اولین بار از اروپا فاصله گرفته است و به صورت مستقل عمل می نماید.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

هورست زیهوفر، وزیر کشور آلمان همچنین گفت: آلمان با این تصمیم خودروی یک رویکرد اروپایی برای این منظور منتظر نمی ماند.

به گفته وی بر اساس اطلاعات تابه حال ارائه شده این مسئله قابل انتظار نیست که در زمان قابل پیش بینی راه چارهی اروپایی برای این مسئله یافت گردد و به همین دلیل آلمان حالا در سطح ملی این کار را انجام می دهد.

بر اساس جدیدترین آمارها تابه حال در آلمان 2186314 نفر به کرونا مبتلا شده و 55695 نفر هم بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

+

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 75678

به "وزیر بهداشت آلمان: همچنان هفته های سختی را پیشِ رو داریم، تشدید کنترل مرزی در دستور کار برلین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر بهداشت آلمان: همچنان هفته های سختی را پیشِ رو داریم، تشدید کنترل مرزی در دستور کار برلین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید