وقتی غم و اندوه باعث خلق شاهکار می گردد!

به گزارش مهسان بلاگ، باغ بومارزو (Grove of Bomarzo)

این موضوع را همه می دانند که انرژی مثبت و شادی و مخصوصا امید می تواند محرک خیلی خوبی برای انسان باشد، محرکی که او را به سمت جلو حرکت بدهد و در واقع وادار به خلق کردن کارها و یا اختراعاتی کند. اما همواره هم شادی باعث حرکت به جلو نمی گردد شاید برایتان عجیب باشد اما گاهی نا امیدی و غم به همان اندازه ای که می تواند مخرب باشد، می تواند باعث ایجاد کارهایی تحسین برانگیز گردد! در این نوشتار از خبرنگاران هم قصد داریم از کسی برایتان بگوییم که غم و ناراحتی زیادش باعث شد تا نام او پر آوازه گردد، یکی از نجیب زادگان اهل ایتالیا که داستان جالبی دارد. با ما همراه شوید:

وقتی غم و اندوه باعث خلق شاهکار می گردد!

روزی روزگاری نجیب زاده ای به همراه همسرش زندگی خوشی را می گذراند. همه چیز به خوبی پیش می رفت تا اینکه همسرش بر اثر یک حادثه فوت شد. فوت همسرش آنچنان غم و اندوهی را در جانش گذاشت که تصمیم گرفت تا به یاد همسرش و تسکین قلب پر دردش باغی بسازد. آن مرد جوان پیر فرانچسکو اورسینی نام داشت و در واقع دوک بومارزو بود و همسرش هم گولیا فارنز نام داشت که در سال 1560 فوت شد. باغ عجیب و غم انگیزی که پیر فرانچسکو ساخته است به ساکرو بوسکو معروف است که البته به آن باغچه مقدس هم می گویند و هنوز هم در دره بومارزو و در 90 کیلومتری شهر رم وجود دارد و به یکی از مقصدهای گردشگری کشور ایتالیا تبدیل شده است.

باغ بومارزو که از آن به عنوان باغ هیولاهای ترسناک هم یاد می گردد، پر است از مجسمه ها و تندیس های عجیب وغریب و گاه ترسناکی که در واقع برای خوشامدگویی به بازدید نماینده ها ساخته نشده بلکه بیشتر برای شوکه کردن آن هاست. مجسمه های مختلفی از حیوانات و انسان ها، غول پیکری که در حال جابه جا کردن سربازی رو به مرگ است، قطرات بزرگ اشکی که در حال ریختن روی پای او هستند، اژدهایی که در حال جنگ با 2 شیر وحشی است و یا مجسمه غول پیکری از انسان که دهان خود را باز نموده تا آن ها را ببلعد!

تمام این مجسمه های و تندیس ها در باغ بومارزو ساخته شده و قرار داده شده اند و انواعی از آن ها که در بالا گفته شد تنها چند نمونه از این تندیس ها هستند، تندیس هایی عجیب که کاملا تعیین است در حالت عادی ساخته نشده اند و حتی اگر کسی داستان این باغ و نجیب زاده ای که آن را ساخته است نداند، می تواند کاملا متوجه گردد که دلیلی غیر از شادی و خوشحالی در پس آن بوده است.

باغ بوماروز بر روی تپه ای واقع شده است و مجسمه هایی که در آن وجود دارند هم همگی از مواد طبیعی و از سنگ های آتشفشانی ساخته شده و شکل داده شده اند و به همین دلیل است که در نگاه به این مجمسه ها نمی توان متوجه نظم خاصی شد. با نگاه کردن به برخی از این مجسمه ها نمی توان متوجه ایدئولوژی پشت آن شد اما به محض دیدن بسیاری از ان ها به سرعت می توان فهمید که پیر فرانچسکو به چه چیزی فکر می نموده است.

یکی از زیباترین مجسمه هایی که در باغ بوماروز به چشم می خورد تندیس فیلی است که قلعه ای را بر دوش دارد و در خرطومش هم سرباز در حال مرگی را گرفته است. برخی ها بر این عقیده اند که این مجسمه به خوبی نشان دهنده حمله هانیبال به ایتالیا در سال 218 قبل از میلاد مسیح است اما برخی دیگر بر این عقیده اند که این مجسمه در واقع نمادی از ال آزار در کتاب مکبث است، جایی که ال آزار تصمیم می گیرد تا فیل پادشاه را بکشد اما در عوض خودش به دست فیل کشته می گردد.

بعد از مرگ پیر فرانچسکو در سال 1548، باغچه مقدس تا مدتی به دست فراموشی سپرده شد و سرتاسر آن را گیاه و علف های هرز پر کرد. اما داستان او در سراسر شهر پیچیده شد و درباره مجسمه های چوبی و سنگی هیولا شکلی که در باغ بومارزو وجود داشت هم داستان هایی ساخته شد و همین موضوع باعث شد تا روستاییان از این مکان فاصله بگیرند تا جایی که نام آن به باغچه هیولاها تغییر پیدا کرد!

طبیعت سوررئال این پارک باعث جذب یکی از هنرمدان سوررئال اسپانیایی به نام سالوادور دالی شد و الهام بخش او برای کشیدن یکی از معروف ترین نقاشی هایش به نام سنت آنتونی در سال 1946 شد. خیلی زود این پارک توانست به یکی از دیدنی های ایتالیا و جاذبه های گردشگری آن تبدیل گردد. امروزه افراد زیادی برای بازدید از این باغ به ایتالیا سفر می نمایند.

نکاتی که قبل از بازدید از این باغ باید بدانید

  • باغ بومارزو در همه مواقع سال از ساعت 8 صبح تا غروب آفتاب باز است.
  • بچه ها 8 تا 13 سال باید 800 یورو به عنوان ورودی بپردازند و ورودی افراد بزرگسال هم 1000 یورو است. البته دانش آموزان می توانند 600 یورو بپردازند.
  • در صورتی که هر حیوان خانگی ای همراهتان داشته باشید نمی توانید آن را با خود داخل باغ بیاورید به استثنای سگ های راهنما برای افرادی که نابینا هستند.
  • آیا می توان در این باغ عکس یا ویدئو گرفت؟ عکاسی در این باغ اگر به هدف تبلیغات یا اهداف تجارتی باشد ممنوع است. در غیر این صورت در صورتی که دوربین بدون فلاش و یا نور باشد می توان عکاسی کرد.
  • دسترسی به باغ بومارزو با وسایل حمل و نقل عمومی راحت نیست و بهتر است که از ماشین شخصی و تاکسی یاری گرفت. البته می توان با از قطاری که از رم می آید هم یاری گرفت و بقیه راستا را هم با اتوبوس های بومارزو طی کرد.

منبع: amusingplanet.com

georgiaro.ir: تور گرجستان ارزان قیمت | تور تفلیس، باتومی، تور لحظه آخری گرجستان

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: الی گشت
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 33481

به "وقتی غم و اندوه باعث خلق شاهکار می گردد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقتی غم و اندوه باعث خلق شاهکار می گردد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید