پخش تیزر جشنواره تئاتر مقاومت از تلویزیون پس از ربع قرن

به گزارش مهسان بلاگ، حسین پارسایی از پخش تیزر جشنواره از شبکه های تلویزیونی و استفاده از کاتالوگ مولتی مدیا به جای استفاده از روش سنتی در پانزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت اطلاع داد.

پخش تیزر جشنواره تئاتر مقاومت از تلویزیون پس از ربع قرن

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرنگاران، نشست رسانه ای پانزدهمین جشنواره سراسری تئارت مقاومت صبح امروز در محل سالن کنفرانس تئاتر شهر با حضور حفیظ الله رفیعی، مدیر انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس، حسین پارسایی، دبیر جشنواره، سیدناصر حسینی پور، نویسنده کتاب پایی که جا ماند و... برگزار گردید.

پارسایی در ابتدای این مراسم گفت: آثاری که در جشنواره سال جاری شرکت کرد ه اند در بخش های صحنه ای، خیابانی، کودک و نوجوان، نمایشنامه نویسی، عروسکی، عکس و پوستر و رادیو تئاتر آثار خود را به مخاطبان ارائه می نمایند و 14 تالار نمایشی در هفته پایانی جشنواره به اجرای عمومی آثار شرکت نماینده اختصاص دارد.

وی توضیح داد: در بخش عکس و پوستر 60 اثر، در بخش کودک و نوجوان 6 اثر، در بخش خیابانی 22 اثر، در بخش نمایشنامه نویسی 11 متن نمایشی و در بخش رادیو تئاتر هفت اثر به بخش نهایی جشنواره راه پیدا کردند که در بخش صحنه ای کارها ضمن اجرای عمومی به صورت رقابتی نیز اجرا می گردد. محمدعلی خبری، حمیدرضا افشار، رضا صمدپور، کوروش زارعی، هما جدی کار و وحید آقاپور به عنوان هیات انتخاب و مرتضی سرهنگی، مسعود رایگان و تاج بخش فنائیان به عنوان هیات داوران حضور دارند.

پارسایی اضافه نمود: در بخش خیابانی نیز سید جواد روشن، میلاد اکبرنژاد و سیروس همتی به عنوان هیات انتخاب و برزو ارجمند، سیمین امیریان و آرش دادگر در بخش نمایشنامه نویسی، مهرداد رایانی مخصوص، فارس باقری و شهرام احمد زاده به عنوان داور حضور دارند. ضمن اینکه در بخش کودک و نوجوان هما جدی کار، وحید آقاپور و رضا صمدپور به عنوان هیات انتخاب داوری آثار حضور داشتند.

دبیر جشنواره تئاتر مقاومت در معرفی هیات داوران بخش عکس و پوستر نیز گفت: حمید جبلی، عباس کوثری و سیامک زمردی مطلق در بخش عکس و ابراهیم حسینی، محمد رضا دوست محمدی و امیر عبدالحسینی در بخش پوستر کار قضاوت آثار را برعهده دارند. در این بخش با همکاری که اجرا شده آثار منتخب در خانه هنرمندان ایران و زیر گذر چهارراه ولیعصر(عج) به نمایش درمی آید.

پارسایی توضیح داد: از شش مرحله ای که برای حمایت از اجرای عمومی آثار نمایشی در نظر گرفته بودیم پنج مرحله آن طی هفته های گذشته سپری شد و یک مرحله دیگر آن متعلق به بخش رقابتی است که علاوه بر اجرای عمومی آثار در هفته پایانی جشنواره مورد ارزیابی هیات داوران قرار می گیرد.

وی در رابطه با افتتاح دو تماشاخانه جدید گفت: یکی دیگر از امتیازاتی که سال جاری به اندازه یک جشنواره کوشش و زحمت برد، افتتاح دو تماشاخانه سرو و استودیو نمایش مقاومت بود که این تماشاخانه ها خودگردان هستند و از این پس قرار است با یاری هنرمندان روی پای خود بایستد.

پارسایی اضافه نمود: ما در این مدت با همکاری بسیار خوبی که از سوی میثم احمدی و محمد پناهی برای آماده سازی این تالارها انجام گرفت نهایت کوشش خود را انجام دادیم تا ظرفیت تالارهای نمایشی کشور مکان هایی را اضافه کند و امیدواریم این اتفاق بتواند گام مثبتی در انجام فعالیت های مرتبط با اجرای عمومی آثار نمایشی باشد.

پارسایی در رابطه با مشارکت دیگر سازمان ها و نهادها نیز گفت: سازمان هنری رسانه ای اوج در این دوره از جشنواره حمایت های بسیار خوبی را انجام داد، به شکلی که این نهاد نه تنها از آثار اجرا شده در بخش های مختلف جشنواره حمایت می نماید بلکه در برنامه سازی و پخش این برنامه ها از شبکه افق و در اختیار گذاشتن تبلیغات محیطی نیز به دبیرخانه جشنواره یاری هایی را داشته است.

وی اضافه نمود: ما در این دوره خوشبختانه از حمایت های خوب اداره کل هنرهای نمایشی و بنیاد فرهنگی هنری رودکی نیز برخوردار بودیم که طی مدت برگزاری جشنواره علی رغم فشردگی برنامه هایی که برای اجرای عمومی آثار نمایشی مختلف داشتند اما در حوزه اسکان و پذیرایی بعضی از گروه ها و در اختیار قرار دادن تالارهای اجرای خود نقش عمده ای در برگزاری این رویداد داشته اند. در طول دوران کاری خود در مرکز هنرهای نمایشی هیچ گاه نتوانستم از نهادهای ذی ربط برای تبلیغ روی عرشه پل های شهر تابلوی تبلیغاتی بگیرم، اما در این دوره همه دست به دست هم دادند که این فضای تبلیغاتی ایجاد گردد و ما بتوانیم در سطح شهر نیز تابلوهای تبلیغاتی داشته باشیم.

دبیر جشنواره تئاتر مقاومت در رابطه با بخش نشست های پژوهشی و جلسات نمایشنامه خوانی گفت: با یاری و همکاری دوست خوبم روح الله زندی فر که علاوه بر حضور در ستاد خبری جشنواره در بخش پژوهشی این رویداد نیز با ما همکاری مناسبی داشت روز سه شنبه همین هفته سمینار آنالیز و آسیب شناسی فرم و محتوا در نمایش های دینی با حضور رحمت امینی، حسین مسافرآستانه و محمدحامد سقایان در تالار مشاهیر تئاتر مجموعه تئاتر شهر برگزار می گردد. جلسات نمایشنامه خوانی ما نیز با روخوانی دو نمایشنامه از چیستا یثربی و ناصر حبیبیان در مجموعه تئاتر شهر میزبان علاقمندان تئاتر خواهد بود. مراسم اختتامیه جشنواره نیز روز شنبه هفتم آذر ماه به کارگردانی علی قربانی در تالار وحدت برگزار می گردد.

وی در بخش پایانی صحبت های خود به بخش ویژه جشنواره نیز اشاره نمود و گفت: بخش ویژه جشنواره به اجرای یک اثر نمایشی ویژه جانباختگان حادثه منا به نویسندگی میلاد اکبرنژاد و کارگردانی نادر رجب پور اختصاص دارد که این اثر نمایشی در تالار اندیشه حوزه هنری اجرا خواهد شد.

در ادامه صمدپور، دبیر بخش صحنه ای تاکید نمود 140 اثر در عرض سه ماه توسط داوران بازبینی شده است.

مهدی آشنا نیز با اشاره به اعداد و ارقام اعلامی توسط حسین پارسایی از عرضه 30 اثر از 15 عکاس در محل خانه هنرمندان اطلاع داد و تاکید نمود در این بخش حق التصویر و کتاب عکس خواهیم داشت. او تعداد آثار بخش پوستر برای داوری را 29 اثر از 14 هنرمند گرافیک بیان کرد.

بخش رقابتی پانزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت از یکم تا هفتم آذر ماه در تماشاخانه های تهران برگزار می گردد.

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

منبع: تسنیم
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 35540

به "پخش تیزر جشنواره تئاتر مقاومت از تلویزیون پس از ربع قرن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پخش تیزر جشنواره تئاتر مقاومت از تلویزیون پس از ربع قرن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید