پدر طبیعت ایران درگذشت

به گزارش مهسان بلاگ، غلامعلی بسکی از فعالان محیط زیست که از او به عنوان پدر طبیعت ایران نام برده می گردد، بامداد امروز چهارشنبه پس از یک دوره بیماری در سن 88 سالگی درگذشت.

پدر طبیعت ایران درگذشت

به گزارش ایرنا، بر اساس اطلاعیه دفتر موسسه سبزگامان دکتر بسکی، مراسم تشییع پیکر پدر طبیعت ایران ساعت 14 روز آدینه از مقابل بیمارستان بسکی گنبد شروع و سپس در روستای تنگراه به خاک سپرده می گردد.

دکتر غلامعلی بسکی معروف به پدر طبیعت و محیط زیست ایران متولد بهمن 1310 در سبزوار و یکی از هواداران برجسته محیط زیست به شمار می رود.

وی از 6 سال پیش به دلیل سکته مغزی ابتدا در بیمارستان و سپس در منزل بستری و تحت مراقب بوده اما از 16 آبان پارسال به دلیل مسائل تنفسی به بخش مراقبت های ویژه بیمارستان بسکی در گنبدکاووس منتقل شده بود.

وی پس از به انتها رساندن تحصیلات متوسطه، در رشته طب دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه تحصیل داد و در سال 1345 در رشته جراحی زنان از همان دانشگاه فارغ التحصیل شد.

دکتر بسکی در سال 1345 بیمارستانی را در شهر گنبدکاووس تاسیس کرد اما در سال 1349 زندگی شهری را رها کرد و زندگی خود را وقف دفاع از محیط زیست نمود.

وی در چند دهه اخیر فعالیت های گسترده ای در زمینه حفاظت از طبیعت و محیط زیست انجام داد که راه اندازی بنیاد جهانی دکتر بسکی با عنوان مکتب حرمت حیات با هدف حفظ محیط زیست از آن جمله است.

تاسیس بیمارستان و زایشگاه دکتر بسکی، تاسیس مدرسه تیزهوشان و نیز خانه ریاضی استان گلستان و سرای گاندی (تیزهوشان فقیر در روستاها) و وقف 6 باب منزل مسکونی در مشهد از دیگر فعالیت های این پزشک هوادار طبیعت است.

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 14507

به "پدر طبیعت ایران درگذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پدر طبیعت ایران درگذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید