پیش از سفر تسمه تایم خود را چک کنید

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران، اگر قصد دارید با ماشین شخصی خود راهی سفر شوید باید به بررسی چندین موضوع توجه داشته باشید.

پیش از سفر تسمه تایم خود را چک کنید

شاید مهمترین نکته برای سفرهای تابستانی بررسی کولر ماشین باشد. در واقع، باید میزان گاز کولر چک شود، زیرا در صورت مشکل ممکن است کولر خنکی لازم را نداشته باشد. در نتیجه خرابی کولر می تواند آسایش شما در طول سفر را تحت تاثیر قرار دهد.

اما، نکته دیگر بررسی آب رادیاتور است، یعنی نباید تنها از آب استفاده شود بلکه باید ماده ای همراه ضد جوش و ضد یخ باشد، یعنی هم باعث می شود موتور ماشین جوش نیاورد هم از یخ زدگی جلوگیری می کند.

بازدید تسمه دینام، کولر و موتور از دیگر نکاتی است که نباید قبل از سفر فراموش شود.

بررسی روغن نیز نکته مهمی است که باید پیش از سفر انجام شود، باتوجه به کیفیت روغن های امروزی باید در هر 4 هزار کیلومتر کارکرد موتور روغن ماشین تعویض شود.

شما می توانید پیش از سفر با مراجعه به یک تعویض روغنی موارد یاد شده را بررسی کرده تا با خیالی آسوده به سفر بروید.

اما، از دیگر نکات مهم برای پیش از سفر بررسی، لنت ترمز است که براساس کیلومتر ماشین باید تعویض شود. به عنوان مثال لنت های عقب را می توان پس از 60 هزار کیلومتر کارکرد تعویض کنید زیرا، مصرف آن ها کمتر است.

از قلم نیاندازید که در محصولات ایران خودرو باید هر 60 هزار کیلومتر تسمه تایم را تعویض کنید، در صورت غفلت از این موضوع خسارت سنگینی به موتور وارد می شود و باید هزینه زیادی صرف تعمیر کنید.

چراغ ها و برف پاکن نیز از مواردی هستند که در صورت خراب شدن باید به سراغ تعویض آن ها بروید. البته امروز با توجه به کیفیت محصولات موجود در بازار برف پاک کن ها سالانه دچار مشکل می شوند.

بهتر است پیش از سفر با مراجعه به تعمیرگاه های مجاز محصولات ایران خودرو با صرف 30 دقیقه زمان و بررسی موارد یاد شده سفر بی دغدغه ای را آغاز کنید.

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

منبع: همگردی
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 15102

به "پیش از سفر تسمه تایم خود را چک کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش از سفر تسمه تایم خود را چک کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید