پیش بینی برداشت 20 هزار تن ذرت علوفه ای در بافت

به گزارش مهسان بلاگ، مرتضی پورچنگیز در مصاحبه با خبرنگاران گفت: ذرت یکی از محصولات غله مهم دنیا است که در کشورهای درحال توسعه منبع اصلی درآمد کشاورزان به حساب می آید.

پیش بینی برداشت 20 هزار تن ذرت علوفه ای در بافت

وی ادامه داد: ظرفیت بالای ذرت و اهمیت آن در تغذیه دام و طیور و همچنین تنوع فرآورده های حاصل از آن سبب شده تا ذرت مورد توجه بسیاری از کشورهای دنیا قرار گیرد.

پورچنگیز گفت: به علت مناسب بودن شرایط محیطی، کشت ذرت به خصوص ذرت علوفه ای در اکثر مناطق درحال توسعه است و روند رو به رشد سطح زیر کشت در دهه گذشته نشان دهنده این واقعیت است.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان بافت به علت شرایط خاص آب وهوا و روبرو شدن با سرمای زودرس پاییزه اکثر کشت ذرت به صورت علوفه ای صورت می گیرد، بیان داشت: از 450 هکتار سطح زیر کشت این محصول 90 درصد آن به صورت علوفه ای برداشت می گردد.

رئیس اداره فراوریات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان بافت گفت: برداشت به صورت علوفه ای زمانی است که دانه در اواخر مرحله شیری و اوایل مرحله خمیری هست که در این مرحله ماده خشک گیاه حدود 30-35 درصد است که تأثیر بسزایی در کیفیت علوفه و نهایتاً کیفیت سیلو خواهد داشت.

پورچنگیز عنوان نمود: برداشت ذرت علوفه ای 450 هکتار را از اراضی زراعی این شهرستان از اوایل مهرماه آغاز و تا اواسط آبان ماه ادامه دارد.

وی گفت: پیش بینی می گردد با احتساب میانگین فراوری 50 تن در هکتار بیش از 20 هزار تن ذرت علوفه ای برداشت و تحویل مراکز خرید برای استفاده در گاوداری ها و دامداری ها گردد.

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 2252

به "پیش بینی برداشت 20 هزار تن ذرت علوفه ای در بافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی برداشت 20 هزار تن ذرت علوفه ای در بافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید