کره شمالی:کیم جونگ اون بر آزمایش موشکی اخیر نظارت داشت

به گزارش مهسان بلاگ، خبرگزاری رسمی کره شمالی اطلاع داد که رهبر این کشور بر روند آزمایش موشکی اخیر کره شمالی نظارت داشته است.

کره شمالی:کیم جونگ اون بر آزمایش موشکی اخیر نظارت داشت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، خبرگزاری رسمی کره شمالی بامداد شنبه اطلاع داد که کیم جونگ اون رهبر کره شمالی شخصا بر آزمایش اخیر موشکی این کشور که بامداد آدینه انجام شد نظارت داشته است.

کره جنوبی روز آدینه گفت کره شمالی دو موشک کوتاه برد را به سوی دریای شرقی شلیک نموده است. این ششمین آزمایش موشکی کره شمالی طی سه هفته اخیر محسوب می گردد.

این پرتاب موشکی اندکی پس از اخطار کره شمالی مبنی بر احتمال انتها دادن به گفتگوها با کره جنوبی به نشانه اعتراض به برگزاری مانور مشترک با آمریکا صورت گرفت. کره شمالی همچنین به طرح پدافند موشکی کره جنوبی معترض است. سئول در نظر دارد طی پنج سال تسلیحات نظامی گسترده ای از آمریکا خریداری کند.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی گفت دو موشک ناشناس حدود ساعت 08:01 و 08:16 صبح آدینه به وقت محلی از تانگون در استان کانگون کره شمالی به سوی دریای شرقی شلیک شدند. بر اساس اعلام ارتش کره جنوبی این دو موشک حدود 230 کیلومتر برد داشته و در ارتفاع 30 کیلومتری به پرواز در آمدند.

یک مقام ارشد دولت آمریکا درباره این پرتاب جدید گفته ایالات متحده از آزمایش موشکی جدید کره شمالی مطلع است و اوضاع را با همکاری متحدان خود رصد می نماید.

.

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 14684

به "کره شمالی:کیم جونگ اون بر آزمایش موشکی اخیر نظارت داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کره شمالی:کیم جونگ اون بر آزمایش موشکی اخیر نظارت داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید