کشف خون مایع در بدن کره اسب 40 هزارساله

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از سیبری تایمز، تصاویری خارق العاده از یک کره اسب باستانی منتشر شده که در منطقه سیبری کشف شده است. این کره اسب 40 هزار سال قبل می زیسته است.

کشف خون مایع در بدن کره اسب 40 هزارساله

این کره به گونه اسب های Lena تعلق دارد که اکنون منقرض شده اند. کره اسب با ارتفاع 37 اینچ هنگام مرگ فقط دوماهه بوده است. جسد این حیوان به طور کامل حفظ شده است و اعضای داخلی بدن آن نیز وجود داشته اند.

دانشمندان هنگام آنالیز جسد این حیوان متوجه خون مایع در بدن آن شدند و به این ترتیب امیدها برای شبیه سازی این حیوان باستانی قوت گرفت. به عقیده دانشمندان چنین تحقیقی راستا را برای شبیه سازی ماموت های عظیم نیز فراهم می نماید.

این خون مایع از رگ های قلب حیوان یافت شده است. محققان پس از نمونه برداری از خون این حیوان، از بافت بدن او نیز نمونه برداری کردند. جالب آنکه بافت های بدن حیوان هنوز هم به رنگ قرمز بودند.

محققان آزمایشگاهی در یاکوتسک مشغول تشریح جسد این کره اسب باستانی هستند تا با دستیابی به سلول های بدن حیوان بتوانند عملیات شبیه سازی را انجام دهند.

سیمون گرینگویف مدیر موزه ماموت در یاکوتسک می گوید: ما طی تشریح جسد حیوان ادرار مایع در مثانه آن نیز یافتیم. هم اکنون مشغول آزمایش آن هستیم.

آنها از هم اکنون اعلام نموده اند به موفقیت این پروژه ایمان دارند. در این پروژه محققان کره جنوبی با محققان روس همکاری می نمایند.

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 8420

به "کشف خون مایع در بدن کره اسب 40 هزارساله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف خون مایع در بدن کره اسب 40 هزارساله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید