کمبود شدید لوازم بهداشتی در مراکز بهزیستی 7 استان ، آمار قربانیان کرونا در مراکز بهزیستی

به گزارش مهسان بلاگ، رئیس کمیته پیشگیری از بیماری های واگیردار سازمان بهزیستی کشور از کمبود شدید ماسک، دستکش، گان و شیلد صورت در مراکز تحت پوشش این سازمان خبر داد و گفت: مراکز بهزیستی در 7 استان کشور درگیر ویروس کرونا و کمبود لوازم مرتبط با آن هستند.

کمبود شدید لوازم بهداشتی در مراکز بهزیستی 7 استان ، آمار قربانیان کرونا در مراکز بهزیستی

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، محمد نفریه افزود: در مراکز تحت پوشش بهزیستی در 24 استان کشور و همچنین کیش، هیچگونه مورد ابتلا مشاهده نشده است اما مراکز بهزیستی 7 استان کشور (وی به نام استان های درگیر اشاره ای نکرد) درگیر بیماری کرونا هستند که اقدامات پیشگیرانه و درمانی آغاز شده است.

وی اضافه کرد: موارد ابتلا به ویروس کرونا در 2 مرکز بهزیستی هم فرایند صعودی داشت که به نظر می آید اکنون در حال کاهش است.

رئیس کمیته پیشگیری از بیماری های واگیردار سازمان بهزیستی کشور درباره گروه هایی که در آنها موارد ابتلا به ویروس کرونا مشاهده شده است، گفت: آنان شامل گروه های سالمندان، افراد دارای مسائل ذهنی و معتادان است. مسئول یکی از مراکز شبانه روزی نیز مبتلا به ویروس کرونا شده بود که اکنون قرنطینه است.

نفریه گفت: گروه های ساکن در مراکز تحت پوشش بهزیستی از گروه های در معرض خطر به شمار می فرایند.

وی با بیان اینکه هماهنگی های لازم برای درمان و پیشگیری کرونا در مراکز بهزیستی اجرا شده است، افزود: 3 نفر از مددجویان بهزیستی که در خانه نگهداری می شدند، بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند.

رئیس کمیته پیشگیری از بیماری های واگیردار سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: بسکمک از مراکز تحت پوشش بهزیستی شدیدا با کمبود اقلام بهداشتی مانند ماسک، دستکش، گان و شیلد صورت دست به گریبان هستند.

نفریه افزود: اگر در مرکزی، یک مورد ابتلا به ویروس کرونا مثبت شود، تمام پرسنل مرکز باید مانند پرستاران لباس بپوشند اما حتی مراکز بزرگ بهزیستی مشکل تامین اقلام موردنیاز خود را دارند. هزینه های این اقلام چند برابر شده و مشکل کمبودها همچنان پابرجاست.

او گفت: مواد گندزدا و ضدعفونی کننده هم کم است اما باز هم پیدا می شود اما در مورد اقلامی مانند ماسک این طور نیست و هیچ سهمیه ای به مراکز بهزیستی اختصاص نیافته است.

نفریه از خیران و مردم خواست به پویش صیانت از سلامت مددجویان بپیوندند و کمک های خود را به شماره حساب مشارکت های مردمی نزد بانک مرکزی 4101034541901905 ، شماره کارت مجازی حساب مشارکت های مردمی نزد بانک مرکزی 6367957070707075 و شماره شبا IR050100004101034541901905 و شماره شناسه حساب

307034582131500410103454190190 پرداخت کنند.

به گفته این مسئول، پرداخت از همه دستگاه های خودپرداز بانک ها، اپلیکیشن آپ و سکه ممکن است.

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 40212

به "کمبود شدید لوازم بهداشتی در مراکز بهزیستی 7 استان ، آمار قربانیان کرونا در مراکز بهزیستی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمبود شدید لوازم بهداشتی در مراکز بهزیستی 7 استان ، آمار قربانیان کرونا در مراکز بهزیستی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید