یافته جدید درباره تاثیر صبحانه بر کاهش وزن

به گزارش مهسان بلاگ، از سالیان گذشته صبحانه از جمله وعده های غذایی حائز اهمیت بوده اما طی چند سال اخیر درست بودن این ادعا مورد بحث و آنالیز قرار گرفته است.

یافته جدید درباره تاثیر صبحانه بر کاهش وزن

به گزارش خبرنگاران، در مطالعات پیشین این استدلال مطرح شده که خوردن صبحانه به افراد یاری می نماید تا از وزن ایده آل و سالم برخوردار باشند چرا که روند سوخت و ساز را افزایش داده و احتمال پرخوری را در دیگر ساعات روز کاهش می دهد. اما به تازگی متخصصان استرالیایی اظهار نموده اند که شواهد کافی در حمایت از این توصیه وجود ندارد.

در این آنالیز متخصصان علوم تغذیه و سلامت در استرالیا به مطالعه روی 13 آزمایش پرداخته و تأثیر خوردن و نخوردن صبحانه را مقایسه کردند. در این آزمایش ها در مجموع 500 نفر مشارکت داشته اند و در فاصله سال های 1992 تا 2016 میلادی در آمریکا، انگلیس و ژاپن انجام گرفته است.

آنالیز ها نشان داد مصرف صبحانه باعث شده تا روزانه 260 کالری مازاد دریافت گردد. علاوه بر این، خوردن صبحانه وزن افراد را حدود 0.44 کیلوگرم افزایش می دهد. همچنین شواهدی که تأیید کند صبحانه فرآیند سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد، وجود ندارد.

به گزارش مدیکال دیلی، به گفته متخصصان استرالیایی خودداری از مصرف وعده غذایی صبحانه توصیه نمی گردد اما اجبار افراد به خوردن این وعده غذایی نیز ضرورتی ندارد. در حقیقت افراد مختلف بر اساس سبک زندگی، حجم توده بدنی و فاکتورهای دیگر به توصیه های غذایی متفاوت احتیاج دارند.

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 5112

به "یافته جدید درباره تاثیر صبحانه بر کاهش وزن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یافته جدید درباره تاثیر صبحانه بر کاهش وزن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید