10 ترفند برای افزایش سرعت استفاده از گوشی اندرویدی و آیفون

به گزارش مهسان بلاگ، با قدرتمندتر شدن و باهوش تر شدن گوشی ها، توانایی های آن ها هم افزایش می یابد و حالا تا حد زیادی مانند کامپیوترهای شخصی انجام وظیفه می نمایند. همچنین روزبه روز سیستم عامل های اندروید و iOS در زمینه چندوظیفگی بهتر از قبل می شوند و در ادامه، ترفندهایی را برای افزایش سرعت استفاده از این گوشی ها مطرح می کنیم.

10 ترفند برای افزایش سرعت استفاده از گوشی اندرویدی و آیفون

قبل از آغاز مطلب، باید خاطرنشان کنیم که در اینجا وقتی از اندروید صحبت می کنیم، منظور ما جدیدترین نسخه خالص اندروید (یعنی اندروید پای) است. به همین خاطر اگر از اندرویدهای قدیمی تر استفاده می کنید یا بر روی اندروید گوشی شما رابط کاربری جداگانه قرار گرفته، احتمالاً در رابطه با این ترفندها با تفاوت هایی روبرو خواهید شد.

اندروید

مقدمات چندوظیفگی

با دو بار ضربه بر دکمه recent (که معمولاً به شکل مربع حاوی خطوط کوچک است)، خیلی سریع می توانید بین اپلیکیشن فعلی و آخرین اپلیکیشن باز شده سوئیچ کنید. اما حالا که اندروید هم به بهره گیری از ژست های حرکتی روی آورده، برای این کار باید بر دکمه نرم افزاری هوم خیلی کوتاه به سمت راست سوایپ کنید.

برای اینکه بتوانید بین اپلیکیشن های باز شده حرکت کنید، ابتدا بر دکمه هوم سوایپ کنید و انگشت خود را نگه دارید. سپس با حرکات انگشت به سمت راست و چپ، می توانید بین اپلیکیشن ها حرکت کنید. علاوه بر این، با سوایپ کوتاه به سمت بالا به وسیله دکمه هوم، می توانید آخرین اپلیکیشن باز شده را ببینید و سپس در ادامه به دیگر اپلیکیشن های باز شده هم دسترسی خواهید داشت. همچنین با انجام این کار، می توانید آیکون اپلیکیشن هایی که دفعات زیادی مورد استفاده قرار گرفته اند، مشاهده کنید.

تقسیم نمایشگر

مفید بودن این مشخصه به عوامل زیادی مانند اندازه نمایشگر گوشی و رابط کاربری اپلیکیشن های موردنظر بستگی دارد، ولی گاهی اوقات قابلیت تقسیم نمایشگر تا حد زیادی مثمر ثمر واقع می گردد. ابتدا به وسیله دکمه هوم به سمت بالا سوایپ کنید تا بتوانید اپلیکیشن های باز شده را مشاهده کنید و بر آیکون اپلیکیشن موردنظر که در بالای کارت آن قرار گرفته، ضربه بزنید و در نهایت گزینه Split screen را انتخاب کنید.

سپس با تکرار مراحل مربوط به سوایپ، اپلیکیشن مربوط به بخش دیگر نمایشگر را انتخاب کنید. می توانید موقعیت نوار سیاهی که در وسط نمایشگر قرار گرفته است را تغییر دهید یا با کشیدن آن به سمت لبه نمایشگر، از حالت تقسیم نمایشگر خارج شوید. از این قابلیت می توانید در حالت های عمودی و افقی گوشی استفاده کنید.

کپی و پیست کردن

اگر می خواهید متنی را از جایی کپی و در جای دیگری قرار دهید، با فشار طولانی بر متن، بخش موردنظر انتخاب می گردد و می توانید گزینه Copy را مشاهده کنید. سپس در اپلیکیشن مقصد با فشار طولانی می توانید گزینه Paste را انتخاب کنید. برای تغییر بخش انتخاب شده هم می توانید از دستگیره آبی رنگ یا گزینه Select all استفاده کنید. ضمناً برای این کار استفاده از قابلیت تقسیم نمایشگر گوشی هم توصیه می گردد.

متأسفانه، کپی و پیست کردن تصاویر در اندروید کار چندان راحتی نیست و اگر رابط کاربری گوشی اندرویدی شما هم از چنین قابلیتی بهره نمی برد، ناچار به اشتراک گذاری تصاویر هستید. در بیشتر اپلیکیشن ها (یا نمایشگر تقسیم شده)، اگر بر روی تصویر موردنظر انگشت خود را برای مدت مشخصی فشار دهید، گزینه ای برای اشتراک گذاری یا اگر آن را در مرورگر مشاهده می کنید، گزینه ای برای دانلود نمایش داده می گردد.

هنگام هنگ کردن گوشی و لپ تاپ چه کار کنیم؟

اشتراک گذاری بین اپلیکیشن ها

اندروید از لحاظ قابلیت های اشتراک گذاری حرف های زیادی برای گفتن دارد ولی این قابلیت ها گاهی اوقات می توانند گیج نماینده باشند. در بیشتر اپلیکیشن ها، با بهره گیری از گزینه Share به راحتی می توانید فایل هایی را روانه دیگر اپلیکیشن ها کنید. اگر چنین آیکونی را مشاهده نمی کنید، با ضربه یا نگه داشتن انگشت بر آیتم موردنظر، به احتمال زیادی این گزینه پدیدار خواهد شد.

به عنوان مثال، در مرورگر کروم با نگه داشتن انگشت بر URL، آیکون مربوط به اشتراک گذاری نشان داده می گردد. با ضربه بر این گزینه، یک منو باز می گردد که در آن می توانید اپلیکیشن ها و سرویس های زیادی را مشاهده کنید. در رابطه با ویرایش این منو کار چندانی از دست شما ساخته نیست اما با ضربه بر آیکون موارد دلخواه و نگه داشتن انگشت، می توانید آن ها را پین کنید تا همواره در صفحه نخست منوی اشتراک گذاری قرار داشته باشند.

افزایش قابلیت های اندروید

یکی از مهم ترین نقاط قوت گوشی های اندرویدی این است که به دلیل باز بودن محیط سیستم عامل، می توان قابلیت های جذاب زیادی را عملی کرد. به عنوان مثال اگر گوشی شما مجهز به نمایشگر بزرگی است، می توانید از اپلیکیشن Floating Apps استفاده کنید که با بهره گیری از آن، می توانید چینش اپلیکیشن های باز شده را مانند برنامه های ویندوز یا macOS تغییر دهید.

بعضی دیگر از اپلیکیشن ها مانند Shortcutter و Launchify می توانند منوهای میان بر را به ارمغان بیاورند. در همین زمینه می توانیم به لانچرهای اندروید مانند Nova Launcher و Evie Launcher هم اشاره کنیم که می توانند ظاهر گوشی اندرویدی شما را به طور کلی تغییر دهند.

iOS

مقدمات چندوظیفگی

فرض می کنیم گجت iOS شما فاقد دکمه هوم است و در چنین حالتی، برای مشاهده اپلیکیشن های باز شده باید از پایین رابط کاربری به سمت بالا سوایپ کنید و انگشت خود را نگه دارد؛ سپس با حرکت به سمت راست و چپ می توانید بین اپلیکیشن های موردنظر حرکت کنید. اگر هم می خواهید یک به یک بین این اپلیکیشن ها حرکت کنید، به وسیله سوایپ به سمت چپ بر بخش پایین نمایشگر، این کار امکان پذیر می گردد.

اگر گجت شما دارای دکمه هوم است، با دو بار ضربه بر آن می توانید اپلیکیشن های باز شده را مشاهده کنید. اگر از آیپد استفاده می کنید، با سوایپ کوتاه به سمت بالا، می توانید داک را مشاهده کنید و با ضربه و نگه داشتن انگشت بر آیکون اپلیکیشن ها، به راحتی می توانید آن ها را به داک منتقل کنید.

تقسیم نمایشگر

به غیر از آیپدها، فقط بعضی از آیفون ها از این مشخصه پشتیبانی می نمایند. برای استفاده از آن، ابتدا گجت خود را در حالت افقی قرار دهید و وقتی که یک اپلیکیشن باز شده است، آیکون اپلیکیشن ثانویه را از داک خارج کنید تا اپلیکیشن مذکور روی صفحه قرار بگیرد. سپس با بهره گیری از دستگیره قرار گرفته در بالای این اپلیکیشن ثانویه، می توانید آن را ناپدید و ظاهر کنید. با کشاندن این اپلیکیشن به سمت راست یا چپ رابط کاربری، حالت تقسیم نمایشگر فعال می گردد.

در این حالت می توانید از قابلیت drag and drop (کشیدن و رها کردن) هم استفاده کنید که در زمینه چند وظیفگی تا حد زیادی مثمر ثمر واقع می گردد. برای این کار کافی است، بر قسمتی از متن یا عکسی ضربه بزنید و انگشت خود را نگه دارید و آن را به یک اپلیکیشن دیگر منتقل کنید.

15 راهکار کلیدی برای حل متداول ترین مسائل آیفون

کپی و پیست کردن

ضربه و نگه داشتن انگشت بر قسمتی از متن، بخش موردنظر برای کپی کردن انتخاب می گردد و برای تغییرات هم می توانید از دستگیره آبی رنگ استفاده کنید. برای تصاویر، با توجه به اپلیکیشن موردنظر، می توانید بر آن ها ضربه بزنید و انگشت خود را نگه دارید تا گزینه Copy ظاهر گردد. علاوه بر این می توانید از گزینه Share هم استفاده کنید.

در اپلیکیشن مقصد، با ضربه و نگه داشتن انگشت در بخش موردنظر، گزینه Paste پدیدار می گردد. به لطف اقدامات اپل، این فرایند کپی و پیست کردن را می توانید بین گجت های اپل-مانند آیفون و آیپد-اجرا کنید و فقط کافی است برای آن ها از یک اپل آی دی استفاده نموده باشید.

اشتراک گذاری بین اپلیکیشن ها

در بعضی از اپلیکیشن ها، بهره گیری از گزینه Share بهتر از کپی و پیست کردن خواهد بود. همانند گوشی های اندرویدی، در این بخش گزینه های زیادی وجود دارد که می توانید فایل موردنظر را به اپلیکیشن ها، سرویس ها یا به وسیله AirDrop به یک گجت دیگر ارسال کنید. برای شخصی سازی این منو، به سمت راست اسکرول کنید تا گزینه More… را مشاهده کنید. با این کار، می توانید اپلیکیشن ها و گزینه های موردنظر خود را ظاهر یا ناپدید کنید.

افزایش سرعت یافتن اپلیکیشن ها

با مراجعه به بخش جستجو، می توانید قسمت Siri Suggestion را مشاهده کنید که در آن، آیکون اپلیکیشن هایی که مرتباً استفاده شده اند به نمایش درمی آیند. همچنین با ضربه بر گزینه Show More دو ردیف از این آیکون ها نمایش داده می شوند. همچنین در هوم اسکرین اگر با استفاده از 4 انگشت به سمت پایین سوایپ کنید، می توانید این بخش را مشاهده کنید.

به هر نحوی که به بخش Siri Suggestions مراجعه کنید، در بخش فوقانی آن نوار جستجو قرار گرفته است که با استفاده از آن به راحتی می توانید انواع اپلیکیشن ها، مخاطبین، اسناد، فایل ها و بسیاری از موارد دیگر را پیدا کنید. اگر می خواهید به سرعت موارد زیادی را پیدا کنید، بهتر است از این نوار جستجو استفاده کنید.

6 دلیل اصلی کند شدن گوشی و راهکار آن ها

منبع: Gizmodo

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 5045

به "10 ترفند برای افزایش سرعت استفاده از گوشی اندرویدی و آیفون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 ترفند برای افزایش سرعت استفاده از گوشی اندرویدی و آیفون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید