2 میلیارد دلار صادرات صنایع دستی محقق می گردد؟

به گزارش مهسان بلاگ، رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در پاسخ به این پرسش که با توجه به افزایش تحریم ها آیا رسیدن به هدف 2 میلیارد دلار صادرات صنایع دستی امری تحقق پذیر است، اظهار کرد: تحریم ها حتماً ما را اذیت خواهد نمود اما رشد صنایع دستی هم در این مدت خوب بوده است. چون این هنر درون زا است و کمترین اثر تحریم را خواهد داشت.

2 میلیارد دلار صادرات صنایع دستی محقق می گردد؟

به گزارش خبرنگاران، علی اصغر مونسان - رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و معاون رئیس جمهوری - در حاشیه مراسم نامگذاری گذر صنایع دستی در جمع خبرنگاران ضمن تبریک روز جهانی صنایع دستی (20 خرداد ماه) به فعالان این حوزه، درباره میزان صادرات صنایع دستی، اعلام کرد: سال گذشته 289 میلیون دلار حاصل زحمات استاد کارهای صنایع دستی از مبادی رسمی کشور صادر شد. همچنین حدود 300 میلیون دلار صادرات چمدانی داشته ایم و در مجموع می توان گفت حدود 600 میلیون دلار صنایع دستی از کشور صادر شده است. این رقم یکی از مظاهر اقتصاد مقاومتی محسوب می گردد؛ چراکه صنایع دستی کاملاً درون زا است.

او با بیان اینکه صنایع دستی به ایجاد اشتغال بسیار یاری نموده است، اضافه نمود: صنایع دستی در ایجاد اشتغال در قیاس با سایر بخش ها فاصله زیادی دارد. اگر در حوزه صنایع دستی به ازای هر شغل 50 الی 70 میلیون تومان هزینه می گردد، در بخش صنعت این عدد به 500 میلیون تومان می رسد. به طور کلی با وجود اینکه صنایع دستی در حوزه فرهنگی و هنری تعریف می گردد، اما کارنمودهای مالی آن روز به روز در حال افزایش است و امیدواریم با حمایت های بیشتر در صادرات صنایع دستی به هدف 2 میلیارد دلاری خودمان برسیم.

معاون رئیس جمهوری در پاسخ به این پرسش خبرنگاران که با توجه به افزایش تحریم ها آیا رسیدن به هدف 2 میلیارد دلار صادرات صنایع دستی امری تحقق پذیر است، اظهار کرد: تحریم ها حتماً ما را اذیت خواهد نمود، اما رشد صنایع دستی هم در این مدت خوب بوده است. چون این هنر درون زا است و کمترین اثر تحریم را خواهد داشت. ما الان به عدد 600 میلیون دلار دست پیدا نموده ایم و امیدواریم در افق که متناسب با هدف گردشگری یعنی رسیدن به عدد 20 میلیون گردشگر ترسیم نموده ایم، بتوانیم این دو میلیارد دلار صادرات صنایع دستی را هم تحقق ببخشیم.

مونسان یادآور شد: صنایع دستی ترکیبی از صنعت و هنر است که پیشینه تاریخی زیادی هم دارد. صنایع دستی پیشتر به عنوان آثار فاخر و به صورت دکوراتیو مورد استفاده قرار می گرفت، اما مدتی است که کوشش شده صنایع دستی به اقتصاد بزرگ تر تبدیل گردد و بتواند در ایجاد اشتغال و ارزآوری نقش بیشتری را ایفا نماید. به همین دلیل بخش کاربردی صنایع دستی فعال شده است و کوشش شده که صنایع دستی وارد زندگی روزمره و خانه های مردم گردد.

او اضافه نمود: ما امروز در بخش فراوری صنایع دستی مشکل چندانی نداریم و عمده مشکل ما در بخش بازاریابی و عرضه است. به همین دلیل متناسب با بودجه سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هدف گذاری نموده ایم که در همه شهرهای کشور یک بازارچه صنایع دستی داشته باشد. نامگذاری گذر صنایع دستی در تهران نیز در جهت تقویت بخش عرضه صنایع دستی بوده است. به طور کلی در امر تجاری سازی کوشش می کنیم که از بخش های غیردولتی یاری بگیریم. به عنوان مثال هم اکنون هتل هایی که در کشور ساخته می گردد، ملزم هستند که فروشگاه صنایع دستی داشته باشند.

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 10676

به "2 میلیارد دلار صادرات صنایع دستی محقق می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2 میلیارد دلار صادرات صنایع دستی محقق می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید