5 خوردنی مفید برای برطرف خشکی پوست

به گزارش مهسان بلاگ، خشکی پوست از مشکلاتی است که به طور معمول در فصول پاییز و زمستان تشدید می گردد، اما در شرایط کنونیِ شیوع کروناویروس و با توجه به لزوم شستن مرتب دست ها و استفاده مکرر از ضدعفونی کننده ها، تشدید این عارضه برای بیشتر افراد اجتناب ناپذیر است.

5 خوردنی مفید برای برطرف خشکی پوست

به گزارش، روش های خانگی مختلفی برای برطرف وجود دارد که از آن میان می توان به استفاده از روغن های گیاهی و نیز پیروی از رژیم های غذایی سالم اشاره نمود.

- استفاده موضعی از روغن های گیاهی:

تاثیر استفاده از روغن های گیاهی برای برطرف خشکی پوست شگفت آور است. در صورت بروز خشکی شدید پوست می توانید روغن های گیاهی مانند روغن کنجد، نارگیل، ذرت یا آفتابگردان را روی پوست خود بمالید.

گنجاندن خوراکی های زیر در رژیم غذایی برای برطرف خشکی پوست:

سیب زمینی شیرین حاوی ویتامین A است که برای ترمیم پوست لازم است و نیز بتاکاروتن که به محافظت از پوست در برابر مسائل زمستانی یاری می نماید و خشکی پوست را کاهش می دهد.

مغز ها و دانه ها دارای آنتی اکسیدان، ویتامین E و اسید های چرب ضروری هستند که نقشی اساسی در تغذیه و برطرف کمبود های ریزمغذی ها در بدن را دارند. مصرف منظم آجیل به جلوگیری و ترمیم آسیب سلول های پوستی ناشی از رادیکال های آزاد یاری نموده و فرایند ترمیم و بازسازی سلول های پوستی را تسریع می نماید. بعد از اضافه کردن این موارد به رژیم روزانه احساس خواهید کرد که پوست شما نرم و لطیف می گردد. مصرف فقط یک مشت در روز از آجیل ها و دانه ها کافی است. بادام، گردو و تخمه آفتابگردان در لیست موارد سرشار از ویتامین قرار دارند و مصرف آن ها توصیه می گردد.

این سبزی حاوی مواد مغذی، ویتامین ها و مواد معدنی مانند آهن و ویتامین E است که سازگار با پوست هستند. ویتامین A و C موجود در این سبزیجات برگدار، فرایند ترمیم پوست را شروع نموده و از آن حفاظت می نماید.

آووکادو دارای بافت کَره ای و رایحه ای است که آن را بسیار مورد توجه مردم قرار داده و خواص قابل توجه و مفیدی برای پوست دارد. آووکادو که منبع غنی از آنتی اکسیدان ها، بتاکاروتن، فولات، اسید های چرب امگا 3، ویتامین C و E است، می تواند در زمستان این دوز اضافی از مواد مغذی را به پوست شما بدهد و خشکی را از بین ببرد. آووکادو غنی از مواد مغذی است و در بین مردم به عنوان کَره طبیعت شناخته می گردد.

اسید های چرب ضروری برای سلامت پوست و مو معجزه می نمایند. ماهی یکی از غنی ترین منابع امگا 3 است. اگر قصد دارید ماهی را در رژیم غذایی خود بگنجانید، طبخ آن را به روش سالم بخارپز انجام داده و از بیش از حد سرخ کردن آن خودداری کنید. مصرف ماهی همچنین به مقابله با التهاب یاری می نماید. بعضی از بهترین گزینه های شما در این فصل شامل ماهی قزل آلا و ساردین است.

منبع: ایسنا

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

سلو بلاگ: سلو بلاگ: محفلی برای هم اندیشی

پریها: پریها: اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 61442

به "5 خوردنی مفید برای برطرف خشکی پوست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 خوردنی مفید برای برطرف خشکی پوست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید