70 تقاضا برای راه اندازی اقامتگاه بوم گردی در استان فارس ثبت شد

به گزارش مهسان بلاگ، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی استان فارس گفت: امسال 70 تقاضا برای راه اندازی اقامتگاه بوم گردی در استان فارس ثبت شده است که در حال گذراندن مراحل بهره برداری هستند.

70 تقاضا برای راه اندازی اقامتگاه بوم گردی در استان فارس ثبت شد

موید محسن نژاد در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در شیراز، با بیان اینکه در حال حاضر 16 اقامتگاه بوم گردی در استان فارس پروانه بهره برداری گرفتند گفت: امسال 70 تقاضا برای راه اندازی اقامتگاه بوم گردی در استان فارس ثبت شده است که در حال طی مراحل بهره برداری هستند.

وی با بیان اینکه با توجه به اینکه میزان سرمایه اولیه در ایجاد اقامتگاه های بومگردی در مقایسه با سایر انواع تاسیسات و موسسات گردشگری کم هزینه است، گفت: ایجاد چنین اقامتگاه هایی به متقاضیان و علاقه مندان به حوزه گردشگری در روستاها و بافت های تاریخی توصیه می شود.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی استان فارس افزود: در استان فارس بیش از 3 هزار روستا وجود دارد که 46 روستا به عنوان روستای هدف گردشگری مصوب شده و آماده راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی است علاوه بر آن متقاضیان می توانند در بافت های تاریخی نیز برای راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی اقدام کنند.

وی گفت: راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی سبب توانمندسازی جوامع محلی به لحاظ اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و آموزشی شده و توسعه زیرساخت ها در روستاهای گردشگری را به همراه دارد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی استان فارس شرح داد: فعالیت سایر دستگاه ها در جهت توسعه زیرساخت های لازم از قبیل جاده دسترسی مناسب، آب، برق، گاز، و مخابرات و اینترنت در مکان هایی که اقامتگاه بومگردی راه اندازی شده توسعه بیش از پیش گردشگری روستایی و عشایری در استان فارس را به همراه دارد.

محسن نژاد در پاسخ به سوالی مبنی بر انتشار خبری از سوی مدیرکل دفتر همکاری و توافق های ملی گردشگری که در آن تعداد اقامتگاه های استان فارس 6 عدد ذکر شده است، گفت: این آمار صحیح نیست و علت ذکر آن یا استناد به آمار قدیم بوده یا اینکه خبر به درستی درج نشده بوده است.

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

منبع: تسنیم
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 37650

به "70 تقاضا برای راه اندازی اقامتگاه بوم گردی در استان فارس ثبت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "70 تقاضا برای راه اندازی اقامتگاه بوم گردی در استان فارس ثبت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید