90 کشته در اثر ابتلا به تب دنگی

به گزارش مهسان بلاگ، وزارت بهداشت سریلانکا چهارشنبه اعلام نمود که در سال 2019 موارد دنگی در این کشور در مقایسه با سال گذشته دو برابر شده است.

90 کشته در اثر ابتلا به تب دنگی

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از شینهوا، وزارت بهداشت سریلانکا چهارشنبه بیان کرد که در سال 2019 موارد دنگی در این کشور در مقایسه با سال گذشته دو برابر شده است.

این بیماری به وسیله پشه ای به نام آئدس به انسان منتقل می گردد. این پشه که به ببر آسیایی مشهور شده است در مناطق استوایی دنیا به ویژه آسیای جنوب شرقی از جمله مالزی وجود دارد.

این بیماری اخیراً گسترش زیادی یافته است و تلفات انسانی زیادی برجای گذاشته است. علائم این بیماری سردرد، کمردرد و پشت درد، تب معمولاً شدید و در بعضی موارد خارش و جوش در قسمت های مختلف بدن است.

براساس داده های موجود بیش از 90 نفر تا به امروز در اثر این بیماری جان خود را از دست داده اندو حدود 99 هزارنفر تحت تأثیر آن هستند.

واحد اپیدمیولوژی وزارت بهداشت به نقل از گزارش رسانه های محلی گفت: در ماه نوامبر بیشترین تعداد موارد با بیش از 21 هزار بیمار آلوده مشاهده شده است.

پایتخت کلمبو بیشترین تعداد موارد را در سال 2019 با نزدیک به 20 هزار بیمار آلوده مشاهده کرد و پس از آن منطقه گامپاها در حومه کلمبو و ولسوالی کندی در ارتفاعات مرکزی قرار دارند.

کارشناسان پزشکی از مردم خواستند در صورت ابتلا به تب بالا، استفراغ کنترل نشده، درد شکم، سرگیجه و کاهش ادرار، مراقبت های فوری پزشکی را انجام دهند.

کارشناسان تأکید می نمایند، همه بیماران مبتلا و مشکوک احتیاج به استراحت دارند و باید از حضور در محل کار یا مدرسه خودداری نمایند.

کارشناسان پزشکی در ادامه از زنان باردار خواستند که فوراً در روز اول تب، در بیمارستان بستری شوند.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی | مجله سرگرمی و تفریحی، همیشه به شادی

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 32124

به "90 کشته در اثر ابتلا به تب دنگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "90 کشته در اثر ابتلا به تب دنگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید