ارسال نامه شورا به رئیس جمهوری درباره نوسازی اتوبوس های درون شهری

به گزارش مهسان بلاگ، رئیس شورای اسلامی شهر تهران از ارسال نامه اعضای شورای اسلامی شهر تهران به رئیس جمهوری درباره نوسازی ناوگان اتوبوس های درون شهری اطلاع داد.

ارسال نامه شورا به رئیس جمهوری درباره نوسازی اتوبوس های درون شهری

به گزارش خبرنگاران، محسن هاشمی در خاتمه هشتاد و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران و در تشریح مصوبات این جلسه گفت: این جلسه با گزارش آقای پورسید آقایی، معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران آغاز شد و با توجه به نزدیکی به آغاز مهرماه و آغاز کار مدارس و همچنین خاتمه سفرهای تابستانی و افزایش آلودگی هوا در فصل سرما گزارشی درخصوص برنامه های انجام گردیده در جهت مقابله با آلودگی هوا ارائه شد.

وی اضافه کرد: در این گزارش برنامه های آتی این معاونت در راستای کاهش آلودگی هوای شهر تهران نیز اعلام شد که پس از آن اعضای شورای شهر تهران نظرات و سوالات خود را درباره این گزارش مطرح کردند که به دلیل کمبود وقت فرصت پاسخگویی توسط معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران وجود نداشت. بر همین اساس مقرر شد که پاسخ ها به صورت کتبی به اعضای شورای شهر تهران ارائه گردد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به آنالیز لایحه بهای جمع آوری و حمل و نقل پسماند گفت: در پی این لایحه که کلیات آن در جلسه قبل مورد آنالیز نهاده شده بود در این جلسه جزئیات جمع آوری حمل و نقل پسماند مورد بحث نهاده شد که نهایتا با تغییر یک کلمه در یکی از بندهای آن به تصویب اکثریت اعضای شورای شهر تهران رسید.

وی ادامه داد: در این جلسه مقرر شد که تاکید اعضای کمیسیون های شورای اسلامی شهر تهران نیز برای دومین سال است که پنجمین دوره این شورا مشخص گردد که اعضای شورا تثبیت در کمیسیون ها را انتخاب کردند. به این ترتیب کمیسیون ها می توانند در سال دوم کار خود را ادامه دهند و به مشخص روسای کمیسیون ها مشغول شوند.

هاشمی در بخش دیگری از صحبت های خود به موضوع ارسال نامه اعضای شورا به رئیس جمهوری برای اقدام در نوسازی ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران اشاره نمود و اضافه کرد: دولت برای نوسازی ناوگان کامیون ها و اتوبوس های بین شهری اقداماتی را انجام داده و در حال پیگیری آنهاست. براساس مصوبه ای که دولت دراین زمینه داشته نوسازی اتوبوس های درون شهری نیز مدنظر نهاده شده و منابعی برای این کار اختصاص پیدا نموده است. اعضای شورای شهر تهران اصرار می نمایند که در این حوزه کار جدی هنوز انجام نگردیده لذا نامه ای خطاب به رئیس جمهور با امضای همه اعضا ارسال خواهد شد و برای اقدام جدی در این حوزه از رئیس جمهوری درخواست یاری خواهد شد.

وی تاکید نمود: به پیشنهاد بنده موضوع پرداخت یارانه بلیط مترو و اتوبوس نیز اضافه شد چراکه هر سال این منبع توسط دولت پرداخت نمی گردد و به عنوان بدهی شهرداری تهران محاسبه می گردد. سال جاری نیز تا شهریور که در آن نهاده شده ایم از محل یارانه های اتوبوس و مترو به شهرداری تهران پولی داده نگردیده است لذا به پیشنهاد بنده نیز این موضوع در نامه ارسالی به رئیس جمهور اضافه شد.

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 1193

به "ارسال نامه شورا به رئیس جمهوری درباره نوسازی اتوبوس های درون شهری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارسال نامه شورا به رئیس جمهوری درباره نوسازی اتوبوس های درون شهری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید