ساطری پلو طعم نابی از خراسان

به گزارش مهسان بلاگ، تمدن هر سرزمینی به وسعت تاریخ آن، ویژگی ها و خصوصیات منحصر به فردی دارد که با پرداختن صحیح، شناسایی و شناساندن آن به سایر افراد می توان نقش مهم و تاثیرگذاری در ارتقاء اقتصاد و فرهنگ جامعه ایفا کرد.

ساطری پلو طعم نابی از خراسان

به گزارش خبرنگاران، در هر منطقه ای علاوه بر مشخصه های تمدنی مانند آثار باستانی، نوع پوشش، شیوه برگزاری مراسمات و آیین ها و دیگر عوامل که هر کدام به تنهایی قابلیت آنالیز و تحقیق را دارند، در بحث خوراک نیز قابلیت پژوهش، آنالیز جستجو و مطالعه وجود دارد.

خراسان، سرزمینی است که از لحاظ شاخصه های تمدنی بسیار ارزشمند است و می تواند از جنبه های گوناگون مورد مطالعه قرار گیرد و به گردشگران معرفی گردد که این باعث خواهد شد آثار این منطقه به نام دیگر کشورها جعل نگردد و در نهایت جذب گردشگر و ایجاد درآمد را هم در پی داشته باشد.

ساطری پلو، یکی از غذاهای استان خراسان است که بر اساس گزارشات محققان سابقه تاریخی زیادی در بین مردمان این استان داشته است.

در دستور پخت این غذا موادی از جمله برنج، گوشت ریزگردیده، کشمش، هویج، پیاز، زعفران آب نموده، زردچوبه، نمک و فلفل و سیب زمینی آمده است.

طرز تهیهساطری پلو به توضیح زیر است: در ابتدا برنج را با آب و نمک فراوان خیس می کنیم و آن را در آب می پزیم. سپس، آن را آبکشی می کنیم و کنار می گذاریم. هویج را در ماهی تابه تفت می دهیم. در ادامه پیاز خرد گردیده را به گوشت اضافه نموده و با یکدیگر مخلوط می کنیم. سپس، گوشت را به صورت توپک های کوچکی درآورده و در روغن سرخ می کنیم سپس کشمش را تفت می دهیم. در مرحله بعد همه مواد را با یکدیگر مخلوط نموده و نصف زعفران آب نموده را اضافه می کنیم، در قابلمه ای مقداری از برنج آبکش گردیده را ریخته و روی آن کمی از مواد را می ریزیم این کار را به صورت لایه لایه ادامه می دهیم در آخر، بقیه زعفران را اضافه می کنیم.

ساطری پلو به دلیل طعم و مزه خاص و منحصر به فرد این قابلیت را دارد که به عنوان یک غذای سنتی خراسان به گردشگران معرفی گردد و با طبخ با کیفیت آن زمینه را برای درآمدزایی از طریق گردشگری خوراکی در استان فراهم کرد.

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 1678

به "ساطری پلو طعم نابی از خراسان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساطری پلو طعم نابی از خراسان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید