سهراب مرادی سرحال تر از قبل دست به وزنه شد

به گزارش مهسان بلاگ، اردوی جهانی وزنه برداران بزرگسال کشورمان در حالی به میزبانی پایتخت شروع شد که سعید علی حسینی و محمدرضا براری هنوز به جمع هم تیمی های خوداضافه نشدند.

سهراب مرادی سرحال تر از قبل دست به وزنه شد

به گزارش خبرنگاران ، رضاعباسپور - اردوی جهانی وزنه برداران بزرگسال کشورمان در حالی به میزبانی پایتخت شروع شد که سعید علی حسینی و محمدرضا براری هنوز به جمع هم تیمی های خود اضافه نگردیده اند. تیم ملی وزنه برداری ایران قرار است اواسط آبان ماه جاری تهران را به مقصد عشق آباد ترکمنستان میزبان برگزاری مسابقات جهانی 2018 ترک کند. به همین دلیل شاگردان حسین برخواه، سرمربی تیم ملی وزنه برداری کشورمان بدون وقفه بعد از بازی های آسیایی اندونزی تمرینات خود را استارت زدند تا از قافله جهانی عقب نمانند.

حسین سلطانی، میرمصطفی جوادی، علی مکوندی، عارف خاکی، محمد زارعی، سهراب مرادی، رضا بیرالوند، رحمان اورامه، امیر حقوقی،علی هاشمی، علیرضا سلیمانی، محمدرضا براری، علی داودی و سعید علی حسینی 14 وزنه برداری بودند که به درخواست برخواه و تایید شورای فنی برای حضور در نخستین مرحله آماده سازی جهانی به تیم ملی دعوت شدند. این مرحله از تمرینات تیم ملی وزنه برداری اگرچه از روز شنبه هفته جاری در سالن تمرینی وزنه برداری مجموعه ورزشی آزادی تهران شروع گردیده است، اما این اردو با اردوهای قبلی ملی پوشان وزنه برداری اندکی تفاوت دارد. تفاوت این اردو با اردوهای قبلی این است که کمرنگ شدن حضور ستاره های بزرگ و افتخارآفرین وزنه برداری و جایگزین شدن جوانهای جویای نام در این دور از تمرینات رویت می گردد. بهداد سلیمی که بعد از طلایی شدن در بازی های آسیایی برای همیشه از جهانی قهرمانی خداحافظی کرد و خلاء بزرگی را در دسته فوق سنگین بوجود آورد. کیانوش رستمی که فعلا قید تیم ملی را زده تا ببیند می تواند دوباره در جهانی قهرمانی حرف برای گفتن داشته باشد یا نه، تا پس از آن برای آینده خود تصمیم بگیرد.

سعیدعلی حسینی و محمدرضا براری هم به رغم اینکه دعوت شدند، هنوز به هم تیمی های خود در اردوی جهانی اضافه نگردیده اند تا در نهایت اردوی جهانی وزنه برداری با حضور تعدادی از جوانان جویای نام به اضافه یکی دو چهره شاخص در مجموعه ورزشی آزادی کلید بخورد.

سهراب مرادی رکوردار دسته 94 کیلوگرم جهان و دارنده نشان طلای جهان و المپیک به همراه علی هاشمی قهرمان طلایی جهان در سال 2017 و دارنده نشان برنز بازی های آسیایی 2018 ، 2 چهره شناخته گردیده و مدال دار رده سنی بزرگسالان هستند که در نبود همتایان عنواندارشان جای خالی آنها را تا حدودی پر کردند. سهراب مرادی در این مرحله از اردوی جهانی آماده و سرحال تر از قبل در سالن تمرین حاضر گردیده تا به جوانترها نشان دهد که برای درخشش در جهان و افتخارآفرینی در این رشته باید زحمت کشید و کوشش کرد. به همین دلیل مرادی بدون فوت وقت در سالن وزنه برداری آزادی دست به وزنه شد تا برای کسب یک مدال طلای خوش رنگ دیگر در دسته وزنی جدیدش یعنی دسته 96 کیلوگرم از همین حالا قوی حرکت کند. کنار مرادی علی هاشمی و بقیه وزنه برداران جوان نیز تمریناتشان را طبق برنامه ریزی حسین برخواه شروع کردند تا شانس خود را برای جهانی شدن آزمایش نمایند.

تیان تائو، رقیب سرسخت سهراب در عشق آباد

در جریان مسابقات وزنه برداری قهرمانی کشور چین، تیان تائو وزنه بردار قدرتمند چشم بادامی ها که پیش از این یکی از جدی ترین رقبای کیانوش رستمی در دسته 85 کیلوگرم بود، با تغییر وزن خود به دسته 96 کیلوگرم آمده ودر رقابت های جهانی عشق آباد ترکمنستان قطعا یکی از رقبای سرسخت و خطرناک سهراب مرادی به شمار می رود.

تیان تائو که مدال طلای بازی های آسیایی2014 و نقره المپیک ریو را درکارنامه دارد و یکی از اصلی ترین رقبای رستمی در سالهای اخیر محسوب می شد. تائوی چینی در مسابقات قهرمانی کشور چین در دسته 96 کیلوگرم با ثبت رکورد 175 کیلوگرم یک ضرب و 220 کیلوگرم دوضرب با مجموع 395 کیلوگرم آمادگی خود را برای حضوری درخشان در این وزن به رخ حریفان کشیده است.

رکوردگیری از ملی پوشان، همزمان با هفته سوم لیگ

رکوردگیری تیم ملی وزنه برداری برای حضور در مسابقات جهانی قرار است همزمان با هفته سوم لیگ برتر برگزار می گردد. بر اساس برنامه ریزی کادر فنی تیم ملی وزنه برداری، همزمان با هفته سوم لیگ برتر در تالار مجموعه ورزشی آزادی قرار است از ملی پوشان حاضر در اردوی سه هفته ای تهران که تا 5 مهر ادامه دارد رکوردگیری گردد. بعد از این رکوردگیری نفراتی که عملکرد بهتری دارند به مرحله نهایی اردوی تیم ملی به منظور حضور در مسابقات جهانی دعوت شوند. هفته سوم لیگ برتر وزنه برداری طی 2 روز، در روزهای سوم و چهارم مهرماه در تالار وزنه برداری مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار می گردد. بعد از رکوردگیری هم به احتمال فراروان مرحله بعدی اردوی تیم ملی وزنه برداری اعزامی به رقابت های جهانی به احتمال فراوان قرار است در شهرساحلی لنگرود برپا گردد.

5، 780

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 1227

به "سهراب مرادی سرحال تر از قبل دست به وزنه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهراب مرادی سرحال تر از قبل دست به وزنه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید