همه چیز درباره لیگ بسکتبال حرفه ای آمریکا NBA

به گزارش مهسان بلاگ، مسابقات بسکتبال حرفه ای آمریکا NBA از سال 1949 تاکنون در آمریکا برگزار می گردد. در این جا به جزئیات این لیگ و تاریخچه آن پرداخته ایم.

همه چیز درباره لیگ بسکتبال حرفه ای آمریکا NBA

به گزارش خبرنگاران، مسابقات انجمن بسکتبال آمریکا یا لیگ NBA از 70 سال پیش شروع به کار کرد و در این سال ها بسکتبال از یک ورزش عادی و تفریحی برای مردم آمریکا به یک ورزش مهم تبدیل شد. در حال حاضر ستارگان ورزش بسکتبال اغلب در لیگ ان بی ای آمریکا پرورش پیدا می نمایند و آرزوی هر بسکتبالیستی است که در این لیگ بازی کند. در اینجا به تاریخچه و جزییات لیگ ان بی ای پرداخته ایم:

تاریخچه NBA:

مسابقات انجمن بسکتبال ملی آمریکا موسوم به NBA از 70 سال پیش شروع گردیده است. در ماه ژوئن سال 1946 بوستون گادر، مالک ورزشگاه والتر براون متوجه شد که ورزشگاه های هاکی روی یخ، شب ها بلا استفاده هستند و برای در آمدزایی بیشترمی توان از آنها برای برگزاری مسابقات بسکتبال استفاده کرد. در آن زمان تیم های هاکی روی یخ اوضاع مالی خوبی نداشتند.

او انجمن بسکتبال آمریکا را بنیانگذاری کرد که در سال 1949 به لیگ بسکتبال آمریکا پیوست و به این ترتیب NBA (انجمن بسکتبال ملی) شکل گرفت. تا پیش از این اتفاق بسکتبال در آمریکا تنها یک ورزش دانشگاهی بود و به شکل کنونی طرفدار نداشت. بدین شکل بودکه بسکتبال رشدی مضاعف در آمریکا پیدا کرد.

لیگ NBA شاهد مسابقات به یادماندنی و ظهور ستارگان بسکتبال بوده است. در حال حاضر NBA یکی از لیگ هایی است که نوآوری زیادی در زمینه رشد و گسترش ورزش دارد.

درآمدهای NBA:

هر تیم بسکتبال در لیگ NBA، حدود 509 میلیون دلار ارزش دارد. ارزش تیم های NBA در سال های اخیر به دلیل درآمد بیشتر از پخش تلویزیونی و بازسازی ورزشگاه ها افزایش یافته است. مالکان تیم های NBA حدودا هر فصل 12 تا 30 میلیون دلار در آمد دارند. تیم شیکاگو بولز، بیشترین درآمد را که در حدود 55 میلیون دلار است، داشته است.

بازیکنان NBA به صورت متوسط 6.4 میلیون دلار درآمد دارند. برترین بازیکنان NBA حدودا 25 میلیون دلار در سال کسب می نمایند.

استفن کری با 34.7 میلیون دلار بیشترین درآمد سالانه را در NBA دارد.

طرفداران NBA:

لیگ NBA در فیس بوک طبق آمار 33.39 میلیون طرفدار دارد.

آمار فیس بوک نشان می دهد که تیم لس آنجلس لیکرز با 21.5 میلیون هوادار در فیس بوک محبوب ترین است.

جوایز NBA:

ارزش جام قهرمانی فینال NBA طبق گزارش USA today مبلغ 13 هزار و 500 دلار است. تیم قهرمان فینال لیگ NBA حدود 2 میلیون و 656 هزار دلار است که بین بازیکنان، مربیان و کادر فنی تیم تقسیم می گردد.

علاوه بر جایزه قهرمانی جوایز دیگری نیز در خاتمه لیگ داده می شوند که عبارتند از: جایزه با ارزش ترین بازیکنان سال NBA، جایزه با پیشرفت ترین بازیکن سال NBA، جایزه مربی سال جایزه بازیکن تازه وارد سال، جایزه بهترین مدافع سال، جایزه مدیر اجرایی سال، جایزه جوانمردانه و ...

نحوه برگزاری مسابقات:

تیم های لیگ NBA به دو کنفرانس شرق و غرب تقسیم گردیده اند. بازی های NBA هر سال در ماه نوامبر شروع می شوند و تا اواسط آوریل ادامه دارند. در اواخر آوریل بعد از 82 بازی فصل بین تمام تیم های لیگ، تیم ها بر اساس نتایج در هر کنفرانس رده بندی می شوند. سپس هشت تیم برتر کنفرانس شرق و هشت تیم برتر کنفرانس غرب به صورت حذفی با هم رقابت می نمایند (هر تیم با تیم های کنفرانس خود)، صعود تیم ها بر اساس چهار برد در هفت بازی است به این مرحله پلی آف گفته می گردد که تا آخر ماه می ادامه دارد. قهرمان هر کنفرانس که معین شد دو تیم در فینال (چهار برد در هفت بازی) با هم رقابت می نمایند و در نهایت قهرمان NBA می گردد.

مسابقه بین منتخب کنفرانس غرب و منتخب کنفرانس شرق در ماه فوریه برگزار می گردد که به آن استار می گویند.

حقایق جالب درباره NBA:

ـ شکیل اونیل، یکی از بهترین بازیکنان NBA که چهار بار در NBA و 15 بار در مسابقات آن استار قهرمان گردیده است، تنها 22 بار پرتاب سه امتیازی داشته است که یک بار موفقیت آمیز بوده است!

ـ کوبی برایانت زمانی که اولین قرارداد خود را امضا کرد زیر 18 سال بود. بنابراین طبق قوانین، والدین برایانت به جای او قرارداد امضا کردند.

ـ لبرون جیمز، یکی از ستارگان NBA که با دست راست خود توپ را پرتاب می نماید و بازیکنی راست دست به شمار می رود و در واقع چپ دست است. جیمز با دست چپ خود غذا می خورد و می نویسد. او درباره این موضوع گفته است به دلیل این که مایکل جردن و تیم هاردوی الگوهای او در کودکی بودند او سعی کرد با دست راست توپ را پرتاب کند.

ـ 60 درصد از بازیکنان NBA، پنج سال بعد از بازنشستگی ورشکست می شوند. آمارها نشان داده است که 60 درصد از بازیکنان NBA به دلیل این که از درآمد خود در راستای داشتن زندگی لوکس استفاده می نمایند و سرمایه گذاری ندارند ورشکست می شوند.

ـ تایرون بوگس با 160 سانتیمتر قد، کوتاه ترین بازیکن لیگ NBA بوده است. او با این که قد بلندی نداشت 39 توپ بلندترین بازیکنان NBA را بلاک نموده است.

ستارگان NBA:

-لبرون جیمز

-کوین دورانت

-کوبی برایانت

-مایکل جردن

-شکیل اونیل

-مجیک جانسون

-لری برد

-کرم عبدالجبار

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 407

به "همه چیز درباره لیگ بسکتبال حرفه ای آمریکا NBA" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره لیگ بسکتبال حرفه ای آمریکا NBA"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید