اعتبارات دهیاری های خوسف 170 درصد افزایش یافت

به گزارش مهسان بلاگ، فرماندار خوسف گفت: اعتبارات دهیاری های شهرستان خوسف در سال 98 نسبت به سال قبل از آن بیش از 170 درصد رشد داشته و از 18 میلیارد و 13 میلیون ریال به 30 میلیارد و 453 میلیون ریال رسیده است.

اعتبارات دهیاری های خوسف 170 درصد افزایش یافت

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، محمد شفیعی اظهار کرد: میزان تخصیص اعتبارات شهرستان از محل اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استانی در امسال نسبت به سال قبل از آن با 23 درصد کاهش یافته و به عدد 93 میلیارد و 380 میلیون ریال رسیده است.

وی گفت: خوسف به عنوان سومین شهرستان وسیع خراسان جنوبی با بیشترین پراکندگی و نبود اعتبارات کافی به نسبت وسعت و پراکندگی جمعیت و علی رغم نزدیکی به مرکز استان از نظر زیرساختی با مسائلی به خصوص در روستاهای زیر 20 خانوار روبرو است.

فرماندار خوسف اعلام کرد: کوشش شده از سایر ظرفیت های ملی و سفرهای مقامات کشوری به استان، سفرهای استاندار و سایر مقامات استانی به شهرستان و به خصوص بهره گیری از سرمایه گذاران داخلی و خارجی، نبود اعتبارات جبران گردد.

شفیعی اظهار کرد: طی چندساله اخیر میلیاردها تومان سرمایه گذاری داخلی و خارجی در شهرستان صورتگرفته که بعضی نتایج آن در کوتاه مدت و بعضی در بلندمدت چهره شهرستان را با وجود ظرفیت های بسیار مستعد به کلی تغییر خواهد داد و آن را تبدیل به کانون فراوری و اشتغال خواهد نمود.

وی ادامه داد: با توجه به این که جمعیت یکی از مهم ترین شاخص ها در توزیع اعتبارات است، میزان اعتبارات تخصیصی به استان و شهرستان بسیار کم بوده و شش درصد اعتبارات استان است.

فرماندار خوسف گفت: جبران این کمبود اعتبارات، بااستفاده از امکانات داخلی شهرستان و تسهیلات بانکی و سرمایه گذاری صورت می گیرد، به گونه ای که یکی از اقدامات بسیار مهم برای توسعه اشتغال در شهرستان، جذب تسهیلات اشتغال زایی طی دو سال اخیر بوده است.

شفیعی ادامه داد: از محل تسهیلات اشتغال و سایر منابع بانکی بیش از 1300 میلیارد ریال برای توسعه اشتغال در شهرستان مصوب شده و بیش از هزار میلیارد ریال پرداخت شده است و این حجم از تسهیلات، اعتبارات و سرمایه گذاری در شرایطی است که این دولت در مقایسه با سایر دولت ها بیشترین تحریم ها و کمبود اعتبارات را تجربه نموده است.

وی اضافه کرد: با این میزان اعتبارات و تسهیلات با نظارت درست دستگاه های اجرایی و بانک ها در آینده ای نزدیک شاهد رشد و توسعه شهرستان در همه زمینه ها خواهیم بود و نه تنها مشکل اشتغال در شهرستان مرتفع خواهد شد، بلکه قسمتی از نیروهای این واحدهای فراوریی از سایر شهرستان ها جذب خواهند شد.

شفیعی گفت: طی سال های اخیر پروژه های بسیار مهمی در شهرستان شروع شده است که این میزان جذب اعتبار از محل اعتبارات ملی و سرمایه گذاری خارجی در شهرستان بی سابقه بوده و این به دلیل فضای همکاری و هماهنگی تمام دست اندرکاران شهرستان و به خصوص مطالبه گری از سوی مردم شهرستان بوده است.

وی گفت: عملیات گازرسانی به روستاها به عنوان یکی از مهم ترین بخش های توسعه و تامین زیرساخت ها شروع شده و تا انتها سال حدود 90 درصد جمعیت شهرستان از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

شفیعی ادامه داد: توریستی به عنوان یکی از دیگر زمینه های توسعه و جذب سرمایه گذار در شهرستان بوده و طی سال های اخیر اقدامات بسیار ارزشمندی در این راستا در شهرستان صورت گرفته است.

وی گفت: تنها شهر ثبت ملی شده در خراسان جنوبی، شهرستان خوسف است که در کارگروه های ملی این شهر به عنوان شهر پارچه بافی و پنبه مله ثبت ملی شده است.

فرماندار خوسف اظهار کرد: روستای خور نیز به عنوان روستای ملی سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی به صورت مشروط ثبت ملی شده که با اقدامات صورت گرفته امیدواریم این روستا نیز به صورت قطعی ثبت ملی گردد.

شفیعی گفت: طی سه سال اخیر علی رغم بعضی مسائل و مسائل، تحولی در میزان توریست و فروش محصولات صنایع دستی اتفاق افتاده به طوریکه میزان فروش صنایع دستی در سال 98 نسبت به سال 97 بیش از 220 درصد، بازدید از جاذبه های توریستی 145 درصد و میزان اقامت و اسکان 125 درصد رشد داشته است.

فرماندار خوسف با اشاره به این که بیش از 9 پروژه و چندین واحد بومگردی در بخش توریستی با اعتبار 321 میلیارد ریال در حال احداث است، اضافه کرد: با بها دادن به توریستی می توان در زمینه توانمندسازی جوامع محلی نقش مهمی ایفا کرد.

شفیعی گفت: طی سه سال اخیر با برگزاری جشن های شکرگزاری برداشت محصولات کشاورزی، جشنواره و برنامه های ورزشی و فرهنگی و انعکاس آن در شبکه های صداوسیما در سطح ملی توانسته ایم در راستای معرفی جاذبه های توریستی و معرفی سایر ظرفیت های شهرستان به کشور و استان اقدامات خوبی انجام دهیم که لازمه تداوم این امر ایجاد زیرساخت های لازم برای طرح های توریستی و همکاری همه جانبه است.

وی توضیح داد: در راستای توسعه توریستی، فروش صنایع دستی، بازاریابی و معرفی این جاذبه ها تمام دستگاه های اجرایی شهرستان نهایت همکاری با بخش خصوصی را خواهند داشت.

شفیعی گفت: در راستای معرفی صنایع دستی، ساخت بزرگترین مجتمع کارگاهی و صنایع دستی با پیش بینی ایجاد 60 کارگاه و فروشگاه صنایع دستی در دو طبقه با مساحت دو هکتار در روستای کوشه سفلی شهرستان خوسف با همکاری دستگاه های متولی پیش بینی شده که در حال طی مراحل اداری است.

وی یادآور شد: در حوزه توریستی مذهبی نیز شهرستان خوسف در خراسان جنوبی یکی از شهرستان های مطرح بوده، به گونه ای که مزار شاه سلیمان علی(ع)، مجتمع فرهنگی مذهبی بلنجیر، مزار حضرت ابوالقاسم(ع) روستای نصرآباد به خصوص در ایام محرم سالانه پذیرای بسیاری از هموطنان است.

tani-buy.ir: مجله تانی بای، مقالات اقتصادی و کسب و کار

bigkurosh.ir: مجله کوروش بزرگ، وبلاگ خبری، تاریخی و تحلیلی

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 48867

به "اعتبارات دهیاری های خوسف 170 درصد افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتبارات دهیاری های خوسف 170 درصد افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید