قرارداد خرید 6 میلیون دوز واکسن کرونا توسط بخش خصوصی امضا شده است

به گزارش مهسان بلاگ، نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: باوجود تمام مسائل مالی ناشی از محدودیت های تحریم، ویروس کرونا نیز همچنان قربانی می گیرد و نگرانی های بسیاری را برای جامعه و فعالان مالی ایجاد نموده است.

قرارداد خرید 6 میلیون دوز واکسن کرونا توسط بخش خصوصی امضا شده است

مسعود خوانساری، امروز در جلسه ویدئوکنفرانس هیات نمایندگان اتاق تهران اضافه نمود: در پیک چهارم شاهد تعطیلی خیلی از بخش های اداری و خدماتی هستیم و یا با کارکنان کمتری به کار خود ادامه می دهند اما بخش فراوری نمی تواند تعطیل گردد زیرا این بخش با معیشت و ارزاق مردم ارتباط دارد و باید با قوت به کار خود ادامه دهد.

رئیس اتاق تهران با بیان اینکه بخش فراوری جدای از جامعه نیست، گفت: در این بخش نگرانی از بیماری ابتلا به کرونا بسیار زیاد است و تنها عاملی که می تواند این نگرانی را رفع کند، تزریق واکسن هست.

خوانساری با اشاره به بعضی کشورها که واکسیناسیون را انجام داده اند، توضیح داد: تحریم ها در ایران موجب شد نتوانیم به اندازه کافی خریداری کنیم و با تأخیر در این زمینه روبه رو شدیم.

او گفت: با توجه به مسئولیت اجتماعی اتاق بازرگانی و به تأکید رئیس جمهوری در مورد حضور بخش خصوصی در واردات واکسن و کمبودهایی موجود مقرر شد در زمینه واردات واکسن به دولت یاری نموده و در این خصوص افراد کند.

نائب رئیس اتاق ایران با بیان اینکه از ابتدای سال، بخش خصوصی در این زمینه فعالیت خود را شروع کرد، گفت: درخواست کردیم شرکت های معتبری فعال در زمینه واردات دارو در این موضوع اقدام نمایند.

رئیس اتاق تهران با بیان اینکه شرکت های فراوری واکسن محصولات خود را پیش فروش نموده اند، توضیح داد: با ارتباطاتی که شرکت های تخصصی ایرانی داشتند توانستند قراردادهایی را امضا نمایند و پیروز شدند قرارداد خرید 6 میلیون دز واکسن را امضا نمایند و به زودی اگر مراحل اداری آن هرچه سریع تر طی گردد به تدریج و فاز به فاز وارد می گردد.

به گفته خوانساری، در این مرحله هدف این است که بخش فراوری و به ویژه کارگران را واکسینه کنیم تا خللی در فراوری ایجاد نگردد.

لو با بیان اینکه ارز اختصاص داده شده برای واردات این واکسن ارز آزاد است، اضافه نمود: انتظار ما این است صاحبان مشاغل و کارخانه ها هزینه تأمین واکسن ها را تقبل نمایند تا هزینه به کارگران تحمیل نگردد البته فکر می کنم وقتی این کار اجرایی گردد و به سلامتی کارخانه و چرخش فراوری یاری کند، هر مدیری هزینه ها را خود تقبل کند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 83744

به "قرارداد خرید 6 میلیون دوز واکسن کرونا توسط بخش خصوصی امضا شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قرارداد خرید 6 میلیون دوز واکسن کرونا توسط بخش خصوصی امضا شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید